راه‌اندازی نخستین اکوموزه کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس نوروزی گفت: انجام کاوشهای باستان‌شناسی در خلیج‌فارس و پس‌کرانه‌های آن از برنامه‌های جدی این اداره کل است که تاکنون ۱۶ فصل از آن توسط باستان‌شناسان انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی – باستان‌شناسی خلیج‌فارس، افزود: بررسی و شناسایی پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و جزایر سه‌گانه ابوموسی در سالهای اخیر به طور جدی پیگیری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خروج اشیاء تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری مستمر و هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی استان داشته است.

نوروزی همچنین از انجام دور جدید پژوهش‌های باستان‌شناسی در حوزه خلیج‌فارس خبر داد و یادآور شد: این دور از پژوهش‌ها با هدف گردآوری مدارک جدید تبیین حوزه نفوذ سیاسی- اجتماعی و فرهنگی ایران بر کرانه‌های شمالی و جنوبی خلیج‌فارس و جزایر آن انجام شد.

وی ادامه داد: کتاب مربوط به این پژوهش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی که حاوی جدیدترین اطلاعات تاریخی- فرهنگی خلیج‌فارس است به زودی به چاپ می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان افزود: حفاظت و مرمت بناهای سواحل خلیج‌فارس و تهیه طرح مطالعاتی اکوموزه لافت در قشم به عنوان اولین اکوموزه کشور از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.

nf00092663-2

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.