پیشنهاد سفرهای نوروزی

تعطیلات طولانی نوروز ، فرصت بسیار مناسبی برای مسافرت است ، نه درس و مدرسه مانع می شود و نه کار و مسئولیت ؛ آب و هوای بسیاری از نقاط دنیا هم در این وقت سال ، برای گذراندن اوقاتی فرح بخش مناسب است. در فرهنگ ایرانیان سفر جایگاه خاصی دارد ولی هنوز بسیاری از نقاط میهن ما ناشناخته است که ما ایرانیان ، خود آن ها را به خوبی نمی شناسیم ، پس بیاییم در نوروز که بزرگ ترین عید باستانی و سنتی ماست ، گردشگری و ایرانگردی را در فهرست سفرهای نوروزی خود قرار دهیم تا از سرمایه ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران به عنوان یک ایرانی لذت ببریم و بهتر سرزمین مادری خود را بشناسیم. اگر تاکنون برنامه ای برای سفر نوروزی خود و خانواده تان ندارید ، پیشنهاد می کنیم چمدان ها را به قصد دیدن ایران ، این تابلوی نقاشی هزاربوم طبیعت ببندید.

شهرستان نکا

new_slider

جاذبه های گردشگری شهرستان نکا در شرق استان مازندران ، محیطی آرام واستراحتگاه مناسبی برای مسافران نوروزی و به ویژه زائران امام هشتم (ع) است. وجود چشمه آب معدنی قرمرض با خاصیت درمانی (کلیوی) ، خانه های روستایی ، جنگل کوهسار کنده ، تپه باستانی نارنج باغ ، ساحل دریای مروارید و چندین امامزاده بسیاری از هموطنان را وادار کرده تا از سایر نقاط کشور به این منطقه سفر کنند. جاده دسترسی به مناطق مورد نظر آسفالت بوده و امکانات اولیه و مکان های استراحت برای مسافران فراهم شده است.

شهر سرو

شهر سرو در ۵۵ کیلومتری شمال غربی شهر ارومیه قرار گرفته است. سرو شهری مرزی است و ماهیت گمرکی و ترانزیتی دارد. سرو منطقه ای بکر و زیبا به حساب می آید. بازارچه مرزی اصلی آن از دو قسمت کفش و لباس تشکیل شده که می توانید علاوه بر دیدن این منطقه زیبا و پردرخت ، خریدهای عید را نیز از این بازار انجام دهید.

کندلوس

اگر به نوشهر سفر می کنید ، اقامت در یک مجتمع زیبا و دیدنی را از دست ندهید. جایی که نه نتها آب و هوای خوب ، بلکه موزه و دیدنی های جالبی هم دارد. در سفر خود ، بازدید از موزه مجموعه کندلوس ، موزه مردم شناسی و باغ بوتانیک (موزه گیاهان دارویی) را فراموش نکنید. به جز این ها در این مجموعه امکانات مورد نیاز گردشگران نیز فراهم است.

گردشگاه باباامان

تفرجگاه-بابا-امان3(1)

چشمه باباامان در ۱۰ کیلومتری جاده بجنورد –مشهد ، به فاصله ۳۰۰ متر از جاده ، واقع شده است. مصرف آب این چشمه صفراآور و مفید برای اعمال گوارشی و دافع سموم می باشد. این پارک دارای امامزاده ای مشهور به باباامان ، استخرهای متعدد ، پارک جنگلی ، درختان چنار ، زردآلو و… و تأسیساتی نظیر متل ، رستوران و پارک کودک می باشد که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

گل افشان چابهار

Archive.0024.2

گل افشان یکی از شگفت انگیزترین پدیده های ژئوتوریسمی چابهار است که دو گل افشان آن به شکل تپه و یکی دیگر به شکل آتشفشان بوده که تنها این نوع فعال است. در بالاترین نقطه کوه چاله ای پوشیده از گل وجود دارد که در فواصل زمانی حدود یک دقیقه ، مقداری گل با صدای خاصی شبیه ترکیدن یک حباب ، از چاله خارج و به اطراف پراکنده می شود. احتمالا تمام این کوه در طول سالیان دراز بر اثر فعالیت این چشمه ایجاد شده باشد که مورد توجه گردشگران متعددی قرار می گیرد.

جزیره هنگام

qeshm-island-tour-asli-550x345-2

یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان جزیره هنگام می باشد. این جزیره به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه های جنوبی جزیره قشم واقع شده است.تأسیسات بندریانگلیسی‌ها ، تنها پارک کروکودیل کشورنوپک ازدیدنی های بسیارجالب جزیره است و تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره از مهیج ترین تفریحات مسافران جزیره است. شنا و غواصی در سواحل جزیره و تماشای لاک پشت های دریایی ، سواحل زیبای صخره‌ای وشنی هم که جای خود را دارد. درنزدیکی پارک کمپینگ دائمی برای فراهم شدن امکان اقامت طبیعتگردان وجود دارد.

قلعه رودخان

Unknown

قلعه رودخان آرمیده در دل جنگل متعلق به دوره سلجوقی و از پایگاه های مبارزاتی اسماعیلیان بوده است. این قلعه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان واقع است. از روستای قلعه رودخان تا قلعه رودخان طبیعت بسیار زیبا و چشم انداز های زیادی وجود دارد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.از وجوه جالب توجه در معماری قلعه رودخان کاربرد طاق های جناغی و انواع مختلف آن و نیز طرح های آجر و سنگ چینی است که نشان از دقت نظر سازندگان آن دارد.

برج قربان

08ghorban-tower

همدان دارای جاذبه های بسیاری است که یکی از این جاذبه های ناشناخته برج قربان در محله زندی ها نزدیک دبیرستان ابن سیناست. روی این برج سنگ نوشته ای وجود دارد که قدمت آن به ۱۰۰۹ه.ق می رسد. بعد از دیدن این برج می توانید با تله کابین بالاتر رفته و از میدان میسان گذشته و از آبشار و کتیبه هایی که نشان از فرهنگ و تمدن ایران دارد هم دیدن کنید.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.