طرز تهیه شیرازی پلو

شیراز، شهر گل و بلبل، شهری است که در کنار تمام زیبایی ها دارای فرهنگ غذایی غنی و متنوعی است. در قسمت سرآَشپز مجموعه سفرنامه ارک به معرفی فرهنگ غذایی شهرهای ایران می پردازیم، در این شماره طرز تهیه ی یکی از غذاهای شناخته شده شیراز به نام »پلوی شیرازی« را به شما ارائه می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه پلوی شیرازی :
۱لیوان روغن مایع
نصف لیوان ماست

۵۰ گرم زرشک پلویی
۱ قاشق غذاخوری شکر
۳ عدد زرده تخم مرغ
نصف قاشق مربا خوری زعفران سائیده
۵۰۰ گرم برنج
نیم کیلو مرغ
۵۰ گرم خلال پسته و بادام
۲ عدد بادمجان دلمه ای

طرز تهیه ی پلوی شیرازی :

زرشک را شسته با کمی روغن تفت می دهیم.سپس زعفران و شکر را اضافه کرده مخلوط می کنیم تا شکر به وسیله آبی که در زرشک است حل شود. برنج را خیس کرده و آب را جوش آورده و برنج را آبکش می کنیم ، البته کمی زنده تر . دو سوم برنج را در مخلوط ماست و روغن مایع و زعفران و زرده تخم مرغریخته و مخلوط می کنیم. مخلوط را در ظرفی که چرب کرده ایم می ریزیم . یک ردیف بادمجانمی چینیم ، روی آن یک ردیف خلال پسته و بادام و زرشک می پاشیم. سپس گوشت مرغ را قرار داده ، بقیه برنج را که ساده است می ریزیم. بقیه ی مایه را دور تا دور ظرف می ریزیم تا به مواد آغشته شود روی آن ورق فویل کشیده در طبقه اول فر با حرارتی ۱۷۵ سانتیگراد قرار داده و به مدت ۱ تا ۵/۱ ساعت می پزیم. پس از طلائی شدن ته برنج ، آن را با خلال پسته و بادام و زرشک تزئین می کنیم. غذا حاضر است ، نوش جان!

 شیرازی-پلو-1

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.