راهنمای سفر به ترکیه

به گزارش سرویس خبری ارک – ترکیه کشور زیبایی های طبیعی است و به هر طرف که رو کنید با زیبایی های کم نظیر روبرو می شوید. در ترکیه احساس غریبی نمی کنید ، چرا که مردمش مهمان نواز بوده و خواهان برقراری ارتباط خوب و دوستانه با شما هستند. از طرفی ، فرهنگ عمومی ترکیه مشترکات فراوانی با آداب و رسوم کشور ما ، ایران ، دارد.

ترکیه از لحاظ جاذبه های گردشگری بسیار غنی بوده و در هر زمان از سال پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان می باشد . از مسجد سلطان احمد در استانبول گرفته تا کلیسای سنت پیر در هاتای ، از تور کشتی کروز در امتداد سواحل آبی بدروم تا اسکی در اولوداغ.

منوی غذای اکثر رستوران ها متنوع است و شما می توانید کباب سنتی ، شیرینی ، انواع متنوعی از باقلوا و قهوه ترک را در سفر به ترکیه بچشید . و اگر دوستدار غذاهای دریایی هستید ، نباید فرصت نهار خوردن در دو طرف اروپایی و آسیایی استانبول در بیلربیی (Beylerbeyi) ، آنادولوکاواغی (Anadolu Kavağı) ، ساری یر (Sarıyer) ، تارابیا (Tarabya) ، اوسکودار (Üsküdar) و کورچشمه (Kuruçeşme) را از دست دهید.

از جاذبه های ترکیه می توان به تنگه بسفر ، ایاصوفیه ، کاخ توپکاپی ، برج گالاتا ، بازار بزرگ

(Kapalıçarşı) ، کاپادوکیه ، مقبره آتاتورک ، آرامگاه مولانا ، موزه تمدن های آناتولی و چاتال هویوک اشاره کنیم.

ترکیه در فصل زمستان زیباترین دامنه های اسکی را برای علاقه مندان به ورزش فراهم آورده. اولوداغ در بورسا ، بالان دوکن ارزروم ، ساکلی کنت در آنتالیا ، الما داغ در محدوده استان آنکارا و کایسری ارجیس از مراکز اسکی مشهور ترکیه هستند که از سوی مردم و توریست ها استقبال می شوند.

sari koshk-turkey

turkey

turkey-kush adasi turkey-kush adasi2

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.