جشنواره محبوب گل لاله در ایران؛ آسارا

جشنواره لاله‌‌ها جشنواره‌ای است که در آن گل لاله به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره هر ساله در شهرهای مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود. با توجه به مطالبی که در سفرنامه این شماره از پتانسیل نهفته ی شهرهای ایران در برگزاری این جشنواره ها گفتیم و با توجه به چهارفصل بودن ایران زمین با کمی همت و تلاش می توانیم فصل بهار را فصل جشنواره های گل و گیاه نام گذاری کنیم و در بخش گردشگری سود سرشاری کسب کنیم. آنچنان که هلند از این جاذبه برای جذب میلیون ها گردشگر بهره گرفته است. جشنواره آسارا نیز یکی از جشنواره های قدیمی، محبوب و موفق گل لاله در کشور ماست.

جشنواره لاله آسارا یکی از جشنواره‌های گل لاله است که از سال۱۳۷۷ خورشیدی، هر ساله، در باغ لاله گچسر واقع در کیلومتر ۵۳ جادکرج – چالوس واقع در روستای گرماب برگزار می‌شود. تعداد لاله‌های به نمایش در آمده در این نمایشگاه در حدود ۶۰۰٬۰۰۰لاله تخمین زده می‌شود.این جشنواره در سال۱۳۹۱ در حدود۵۰۰٬۰۰۰هزار نفر بازدید کننده داشته‌است. منظره زیبای باغ چیزی شبیه به لاله زارهای هلند است. موسس این باغ شادروان اله یار غلامی است. در حال حاضر به لطف اداره میراث فرهنگی و گردشگری کرج نمایشگاه عکس کوچکی هم در کنار باغ تشکیل شده که زیباییهای استان را معرفی کرده است. در همان حوالی هم می توان گلدان های کوچک لاله را خرید. از برنامه‌های جنبی این جشنواره در برپایی غرفه‌های کتاب، گل و گیاه، عکاسی، صنایع دستی و غیره‌است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.