با ما به رامسر عروس شهرهای ایران سفر کنید

رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دارد. این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت ، از سمت شرق با تنکابن ، از غرب با چابکسر ، از جنوب با رشته کوه‌های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است. رامسر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان ، سرد دارد. مجاورت با جنگل و دریا به این شهر زیبایی خاصی بخشیده ‌است. بهترین فصل برای سفر به رامسر خرداد ماه است در این فصل در رامسر خبری از باران های سیل آسای بهاری و گرمای بیش از حد تابستان های حاشیه دریای خزر نیست ، خرداد ماه فصلی معتدل برای بازدید از عروس شهرهای ایران ، رامسر است.

وجود آبشارها ، آب‌های سرد و گرم معدنی ، بوستان‌های جنگلی ، غارها ، چمشه‌ها ، دریاچه ، یادمان‌های تاریخی ، صدها مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و به ویژه نزدیکی کوه ، دریا و جنگل این منطقه را به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور مطرح کرده‌است.
شما می توانید در یکی از تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر کنید و از زیبایی های آن بهره ببرید ، اگر برای چند روزبه رامسر سفر می کنید جهت اقامت می توانید از اقامتگاه های متعددی که در این شهر گردشگرپذیر در دل جنگل و یا در ساحل تعبیه شده است استفاده نمایید.
همه جای این شهر پوشیده از جاذبه های بکر و زیبای طبیعی است ، به گونه ای که می توان گفت خود شهر یک جاذبه ی بی مانند گردشگری است. اما برای یک گشت کوتاه شهری ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم ، از روی نقشه شهر موزه ی تماشاگه خزر واقع در کاخ مرمر را بیابید و گشت خود را با بازدید از این موزه آغاز نمایید ، سپس با حرکت به سمت هتل قدیم و هتل جدید رامسر از مناظر زیبای طبیعی-تاریخی بازدید نمایید و با قدم زدن در بلوار معلم که به جرات می توان گفت یکی از زیباترین مسیرهای گردشگری کشور است ، به ساحل دریای خزر ، پلاژها و مجتمع های ساحلی شهر رامسر خواهید رسید. این مجموعه ها امکانات لازم برای تفریح در یک شب دل انگیز بهاری را برای شما به ارمغان می آورند.
روز بعدی می توانید با حرکت به سمت جواهرده ، بهشت گمشده ی مازندران ، سفری به یاد ماندنی و پرخاطره داشته باشید. جواهرده ، منطقه‌ای تاریخی با جنگل‌های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و در فصل تابستان از هوای بسیار مطبوع برخوردار است. این منطقه رویایی ، شاهکار طبیعت و نگین فیروزه فام کوه‌های البرز به شمار می‌رود که از ۳ جهت در محاصره کوه قرار دارد. جاده ی منتهی به این روستا نیز از مناظر بی مانندی برخوردار است ، برای استراحت نیمروزی در جاده ی منتهی به جواهرده نیز می توانید در بوستان جنگلی صفارود بروید و از طبیعت بکر این منطقه استفاده نمایید ، پس از پشت سر گذاشتن بافت روستایی و سنتی جواهرده که مجموعه ای تلفیقی از هنر ، معماری و طبیعت است ، به آبشارها و مناطق ییلاقی جواهرده خواهید رسید. این منطقه در بین ساکنان محلی به ییلاق معروف است و پوشیده از درختان سوزنی متراکم است ، در میان این جنگل های سرسبز آبشارهای متعددی نیز وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

خرداد ماهی است که دوستداران حیوانات را به این منطقه می کشاند ؛ گونه های نادر پرندگان و حشرات ، ییلاق جواهرده را برای زندگی برگزیده اند و خرداد ماه فرصتی است که می توان این گونه ها را بدون مرز و از نزدیک مشاهده کرد. در مسیر صعود به آبشار اصلی جواهرده حلزون هایی که منازلشان را ترک کرده اند تا از دمای مطبوع ییلاق در این فصل بهره ببرند بیش از هر چیز خودنمایی می کنند ، پیشنهاد ما را بپذیرید و در مسیر صعود به آبشار مراقب حلزون های آزاد در محیط باشید تا به آنها آسیب نزنید.
یکی از عادات پسندیده ما ایرانیان در سفر ، خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان است. بازارهای محلی رامسر که هر هفته یک شنبه و سه شنبه در نزدیکی میدان امام رامسر برپا می شود فرصت خوبی برای خرید صنایع دستی ساخت بانوان محلی و تهیه محصولات اصلی شهر رامسر است. برای خرید و همچنین آشنایی با صنایع دستی عروس شهرهای ایران این بازارها را از دست ندهید.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.