باغلارباغی، یکی از بزرگترین پارک‌های تفریحی تبریز

پارک تفریحی باغلارباغی در سال ۱۳۷۳ در تبریز افتتاح شد که یکی از بزرگترین مجتمع‌های تفریحی تبریز به حساب می‌آید.
قبل از ساخت این مجتمع تفریحی، تمام زمین‌های این منطقه شامل باغ‌های بزرگ منطقه چلبی و گلکار تبریز بود، باغ‌هایی با انبوه درختان میوه مخصوصا زردآلو.
در دهه هفتاد مجموعه تفریحی باغلارباغی در میان این باغات گسترده بنا شد.
امروزه بسیاری از باغ‌های پیرامون باغلارباغی تخریب و به مجتمع ‌های مسکونی تبدیل شده است اما هنوز درون مجموعه باغلارباغی و زمین‌های پارک ولی عصر که از ناحیه شمالی به پارک باغلارباغی پیوسته، مملو از پوشش گیاهی و سرشار از درختان بومی می‌باشد.

شهربازی باغلارباغی که بزرگترین شهربازی تبریز و منطقه شمالغرب کشور به حساب می‌آید، امکانات تفریحی نسبتا خوبی از جمله کشتی صبا، چرخ و فلک، قطار، کلبه وحشت، آبشار، رنجر، کاترپیلار و … و همچنین وسایل بازی مخصوص کودکان از جمله تاب بچه، استخر توپ، استخر قو، ماشین برقی و … دارا است.
این مجتمع تفریحی و خدماتی بخشی تحت عنوان باغ پرندگان و باغ وحش نیز دارد که به عنوان باغ وحش تبریز شناخته می‌شود اما شرایط نگهداری حیوانات در این محل اصلا مناسب نیست.
اخیرا در این محل پارک دلفین نیز راه اندازی شد که نمایش دلفین‌های خوشحال در آن به اجرا گذاشته می‌شود. این نمایش استقبال شهروندان تبریزی را به همراه داشته است.

این پارک علاوه بر امکانات تفریحی، امکانات خدماتی را نیز در خود جای داده از جمله تالار و رستورانی بزرگ که در ورودی این مجتمع واقع شده است و هرروزه پذیرای شهروندان و گردشگران شهر تبریز است.
آدرس: بلوار استاد شهریار، ضلع شمالی ورودی کوی ولی ‌عصر، جنب پارک ولیعصر.

مهسا عبدلپور

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه خودتان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.