ترافیک خودروهای کلاسیک در دل جنگل های بلژیک

شاید اصطلاح گورستان خودرو آن هم درون جنگل برایتان جالب باشد. جایی که شاید انتظار دیدن هرچیزی که خاص زندگی در جنگل باشد  به ذهنتان خطور کند جز برخورد با ترافیک خودروهای قدیمی که بسیار جالب و دیدنی است. گویی یک حادثه مهلک آخرالزمانی رخ داده و سرنشینان خودرو مجبور به ترک ناگهانی خودروهایشان شده اند و با گذشت زمان طبیعت به تدریج پیشروی کرده است و پیرامون و داخل خودروهای در حال پوسیدن و نابودی را فراگرفته است و یک صحنه بسیار جالب خلق کرده است.

1042759852-talab-ir

داستان های جالبی درمورد این خودروهای رها شده و ترافیک ۷۰ ساله ی  آن ها در جنگل «Chatillion» بلژیک وجود دارد.

خیلی ها بر این باورند که این خودروها متعلق به سربازان آمریکایی بوده است که بعد از جنگ جهانی دوم، زمانی که قرار بوده به میهن خود برگردند، متوجه شدند راهی برای انتقال خودروها نیست، به ناچار به صورت گروهی خودروها را در این مکان در کنار هم گذاشته بودند، با این امید که در آینده راهی پیدا کنند!

یعنی زمانی که سربازان آمریکایی (مالکان اصلی این خودروها ) بعد از جنگ جهانی دوم قصد بازگشت به ایالات متحده را داشتند ، بازگشتی که می بایست با کشتی انجام می شد، طوری که شرایط لازم برای حمل این خودروها مهیا نبود. البته سربازانی هم بودند که قصد نداشتند که از خودروهای لوکس آن روزشان دل بکنند اما وقتی پیشنهاد انتقال آن ها به آمریکا را به شرکت های حمل و نقل دادند هزینه انتقال هر خودرو با خرید ۳ خودرو مشابه آن ها در خاک ایالات متحده برآورد شد که همین امر سربازان آمریکایی را واداشت تا برای آخرین بار پشت فرمان خودروهای زیبایشان بنشینند و آن ها را در کنار اردوگاهشان در جنگل «Chatillion» بلژیک پارک کنند تا شاید بعداٌ بتوانند آن ها را به کشورشان منتقل نمایند . پارکی که شاید هرگز تصور نمی شد ۷۰ سال طول کشیده و برای خود جایی در تاریخ باز کند.

البته آدم‌های محلی این داستان را قبول ندارند و دلیلشان هم این است که بعضی از این خودروها در آن دوره زمانی هنوز ساخته نشده بودند.

bastnas-car-graveyard-sweden-8

این خودروها که تعدادشان بیش از ۵۰۰ عدد بوده درگذر زمان برخی از آن ها توسط ساکنین محلی به سرقت و تعدادشان کمتر شده است.این قبرستان خودرو که روزی گرانترین پارکینگ جنگلی خودرو دنیا محسوب می شده ، امروزه به مکانی زیبا و دیدنی برای حضور گردشگران سراسر جهان بدل شده است .

kaufdorf-car-2

اما از سال ۲۰۱۰ به این سو به خاطر مسائل محیط زیستی، دستور تخلیه این ماشین‌ها داده شده است، خوشبختانه در این میان عکاسانی بودند که با گرفتن عکس‌های خوب از این گورستان خودروی عجیب و در عین حال زیبا، این صحنه‌ها را جاودان کردند.

bastnas-car-graveyard-sweden-15 BLNKT-chatillion-vintage-car-graveyard-70-yr-old-traffic-jam-in-the-woods4-672x450 chatillon-car-graveyard-abandoned-cars-cemetery-belgium-81 kaufdorf-car-3

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.