روستای درازنو سرزمینی بالای ابرها

آلودگی هوا پدیده ای مخرب و یکی از ملموس‌ترین معضلات در بسیاری از کلانشهرها است که این روزها بیشتر نمود پیدا کرده است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از این آلودگی و دود و ترافیک شهرهای بزرگ خسته شده اید و برای فرار از آن دنبال مکانی دنج می گردید پیشنهاد خوبی برایتان داریم.

درازنو (1)

روستای ییلاقی درازنو منطقه ییلاقی در بالای ابرها یکی از زیبا ترین جلوه های این مرز و بوم است که در استان گلستان و در فاصله ۴۰ کیلومتری کردکوی، درکنار قله درازنو واقع شده است. این روستا به دلیل واقع شدن در ارتفاعات البرز هوایی خنک و مطبوع ، آبی سالم و گوارا و چشم اندازی شگفت انگیز دارد، طوری که بیش از ۱۱ شهر و صدها روستای ولایات گلستان و مازندران از این روستا قابل مشاهده است .

درازنو (2)

جایی که انگار آسمان به زمین آمده و راه رفتن میان ابرها رویایی است دست یافتنی. می‌شود میان ابرها خوابید و بر ابرها سوار شد. خنکی و طراوت و بوی خوشی همراه ابر صورتت را می‌پوشاند. ابرها بر گونه و چشم و موهایت باران می‌شوند و دریایی را می‌ماند که بدون آبشش می‌توان در آن نفس کشید.

خانه های کاهگلی، فضای طبیعی منطقه را جذاب و دیدنی کرده است. نظاره کردن این منظره زیبا از داخل این خانه ها، نشاط و طراوت خاصی به انسان می دهد.  هر گاه که از پنجره داخل به بیرون بنگری، تابلوی زیبا و بی نظیری از طبیعت را می بینی که نقاشی از هر زاویه آن می تواند اثر هنری ماندگار دنیا باشد.

درازنو (7)

درازنو روستایی در راس قله البرز با سرزمینی مرتعی ، مملو از گیاهان رنگارنگ وحشی و جنگل انبوه و سرسبز است که زندگی در آن ، انسان را از هیاهو و تنش زندگی ماشینی در شهرها رها می کند. وجود چشمه های متعدد و رودهایی که از به هم پیوستن چشمه ها یا ذوب برفها به وجود می آیند و همچنین آبشارهایی نظیر ” آبشار دوآب ” و ” آبشار هفت طبقه ” بر زیبائی های این منطقه افزوده است وجود دو غار طبیعی به نام های “گنج خانه” و “انبار حسن خان” از جاذبه های منحصر به فرد دیگر این روستاست.

درازنو (4)

همچنین این منطقه به علت ارتفاع مناسب، برای علاقه‌مندان به پرواز مناسب می‌باشد. جذابیت این پرواز در مشاهده مناظر بکر و زیبای جنگلی از بالاست که برای یک بار هم شده آن را الزامی می کند .

درازنو (5)

مسیر دسترسی:

دسترسی به روستای درازنو ، از طریق کردکوی امکان پذیر است و در این مسیر ، یکی از زیباترین پارک های جنگلی ولایت گلستان و ایران به نام پارک امام رضا (ع) قرار دارد. پس از عبور از پارک جنگلی امام رضا (ع) و گذشتن از جاده هزار پیچ، ارتفاعات سر به فلک کشیده‌ای در معرض دید قرار می‌گیرند و تابلویی که مسیر دسترسی به درازنو را نشان می‌دهد. روستای اول پس از طی این مسیر روستای مرس چشمه نام دارد و حدود ۲ کیلومتر پس از آن روستای درازنو در مجاورت کوه در دشتی بزرگ و زیبا واقع شده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.