هتل خوب کجاست؟

نیازی نیست شما استاندارد های بین المللی هتل ها را بدانید تا هتل خوبی انتخاب کنید. کافی است بدانید چه می خواهید؟! مهم نیست هتلی که انتخاب می کنید ۵ ستاره باشد یا مسافرخانه ای دنج با یک منظره زیبا؛ هتل جاییست که شما می خواهید بعد از گذراندن یک روز طولانی خودتان را برای فردایی پر انرژی آماده کنید. در واقع هتل به منزله خانه مسافر در سفر است و باید استاندارد های راحتی هر فرد را دارا باشد. راحتی مستلزم هزینه های گزاف نیست. راحتی شناخت درست نیازها و پاسخ درست به نیازهای شماست.

 

best-hotel

برای انتخاب هتل مناسب اول باید بدانید هدف شما از سفر چیست؟!

آیا می خواهید با پیاده روی های طولانی در مراکز تفریحی و خرید شب ها برای دوش و خواب به هتل بازگردید؟

آیا تمایل دارید در هتل باشید و از امکانات رفاهی و تفریحی هتل استفاده کنید؟

آیا سفر شما کاری است و ساعات مشخصی از روز باید در مکانی حضور داشته باشید؟

آیا مجرد هستید یا متاهل و هزاران سوال متفاوت که بایستی به آنها پاسخ دهید.

 

15421_10778_0

در حالت کلی هتل هایی که در مرکز شهر قرار دارند برای گردشگرانی که بیشتر وقت خود را در شهر و اماکن تاریخی خواهند گذراند و آنهایی که سفر کاری پرمشغله ای در پیش دارند مناسب است و هتل های ساحلی، جنگلی  و دور از مراکز شهری برای آنان که فقط برای تمدد روان و استفاده از آب و هوا عزم سفر کرده اند مناسب تر خواهد بود.

دسترسی هتل به وسایل حمل و نقل عمومی و جاده های اصلی را بسنجید. ساعات ترافیکی محل هتل را بررسی کنید. اگر علاقه به شبگردی دارید از ساعات شروع و پایان سیستم های حمل و نقل اطلاع داشته باشید.

اگر با وسیله شخصی به سفر می روید سعی کنید از هتل هایی که زیادی از جاده های اصلی دور هستند و در پیچ و خم های شهری قرار دارند اقامت نگیرید. درگیرترافیک های شهری شدن شما را کلافه خواهد کرد و زمان سفرتان را هدر خواهد داد.

فاصله مکان های مورد علاقه تان و اینکه چگونه با کمترین هزینه به آنها برسید بسیار مهم است. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی بسیار مهم است زیرا اول اینکه سفر کم هزینه و آرام دلچسب تر خواهد بود و دوم اینکه بودن در کنار مردم محلی و هم صحبتی با آنها لذت سفرتان را بیشتر خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این مسایل محل مناسب برای هتل را یافته اید. زمان آن رسیده است که از بین هتل های موجود در محل بهترین و مناسبترین را انتخاب کنید.

هتلی مناسب خواهد بود که بهترین کیفیت را با کمترین هزینه ارایه کند. هتل های محل انتخاب شده را در اینترنت جستجو کنید. پورتال های شهری ، وب سایت های هتل ها و وب سایت های معتبر رزرو هتل مثل www.booking.com و www.tripadvisor.com برای سفر های خارجی و  www.berimsafar.com و www.hotelyar.com  برای سفر های داخلی به شما کمک خواهند کرد تا نمایی از هتل دلخواهتان را ببینید. عکس های تبلیغی هتل ها زیباست و معمولا از زمان افتتاح هتل تغییری نمی کنند. شما به عکس های سایت های اکتفا نکنید و سعی کنید بهترین و بدترین نظرات مسافران هتل ها را پیدا کرده و بخوانید.

اگر حوصله ریسک و گردش بین هتل ها را ندارید یا اینکه همراه خردسال و یا مسن دارید و می خواهید هتلتان را از سایت های رزرو هتل انتخاب می کنید در گرینش عجله نکنید. چند هتل را با حوصله و دقت کافی به نظرات مسافران انتخاب کنید. قبل از رزرو در تماس تلفنی رفتار کارکنان هتل ها را بسنجید؛ شاید در ظاهر استاندارد مناسبی نباشد ولی ضرب المثل های قدیمی همیشه راست می گویند “مشت نمونه خروار است”. توصیه آخر؛ تا می توانید پرداخت هزینه را به تعویق اندازید و از رزرو های پس پرداخت استفاده کنید. در صورت امکان تسویه نهایی را بعد از دیدن هتل و تاییدش از لحاظ بهداشت و امکانات با استاندارهای خودتان انجام دهید.

 

Hotel64sep_02

اگر می خواهید هتل را بعد از رسیدن به مقصد انتخاب کنید که پیشنهاد ما به افراد مجرد و زوج های جوانی که بچه ندارند این انتخاب هیجانی است. دل به دریا بزنید پیدا کردن هتل می تواند بخش مفرحی از سفرتان باشد. برخی افراد از ریسک در سفر فراری هستند اما برخی دوستدار تجربه هستند. اگر استرس از دست دادن اتاق و هتل را دارید چند هتل را از سیستم های پس پرداخت انتخاب کنید. نترسید و خودتان را به رانندگان تاکسی نسپارید، شما قبلا محل مناسب برای اقامت و نام و آدرس هتل های موجود در محل را آماده کرده اید و حتی از بین هتل های موجود در محل چند انتخاب هم داشته اید، اینترنت برای این روزهاست.

لیست هتل هایتان را دم دست داشته باشید. و با اولویت بندی که کرده اید شروع کنید. قبل از اینکه مستقیم وارد هتل شوید دور و اطراف هتل را با دقت تماشا کنید مغازه ها، آدم های در حال رفت و آمد، بچه های محل و محله باید برایتان مطلوب باشد. ظاهر هتل را وارسی کنید نترسید وسواسی بودن در این موارد زیاد هم بد نیست. انگار می خواهید هتل را بخرید در چند روز آینده آنجا خانه شما خواهد بود. لابی و پذیرش هتل ویترین آن است باید تمیز و مرتب باشد و برای شما دلچسب. کارکنان هتل باید لبخند به لب باشند، لبخند مختص هتل های لوکس و گران قیمت نیست. توقعتان بالا باشد شما مهمان هتل هستید و آنها باید با شما رفتار محترمانه توام با مهربانی داشته باشند.

servico_habitaciones

تقاضای بازدید از اتاق ها را بکنید به بو در راهروها و آسانسور توجه کنید نباید بوی نا مطبوع و یا عطر های تند در انها به مشامتان برسد. در ورود به اتاق اگر پنجره ها باز بود کمی شک کنید و پنجره را ببندید و حس بویایی خود را بکار گیرید. خوابیدن در اتاقی که بوی نا مطبوعی دارد آزار دهنده خواهد بود.

سیستم گرمایشی و سرمایشی، اندازه اتاق، منظره ها و تمام آن چیزی را که برایتان مهم است بررسی کنید.

امکاناتی را که در سایت ها دیده اید چک کنید. اینترنت بی سیم می خواستید آیا آنتن کافی دارید؟ آیا صندوق امنیتی رمز دار دارد؟ امنیت اتاق هایش و قفل هایش امنیت مورد نظر شما را برآورده می کند؟ امکانات ورزشی و استخر می خواستید آیا مطلوب است؟ گشت و ترانسفردارد؟ ساعت هایش بر وفق مراد شماست؟ آیا دسترسی به ساحل و… آنقدرها که شما می خواستید خوب هست؟

اگر هتل آن چیزی که  در تصورتان بود را برآورده نکرد بدون استرس به هتل دیگری مراجعه کنید شما باید احساس امنیت و راحتی را در هتل داشته باشید.

هتل های خوب کم نیستند ولی شما باید آنها را پیدا کنید.

8598_meeting_kensingtonsuite_baglioni_london

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.