راهنمای سفر به چین

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان، با دارا بودن جاذبه هایی که شهرت جهانی دارند، یکی از قطب های گردشگری به شمار می آید. سفر به چین می تواند خاطرات به یادماندنی و زیبایی را به ارمغان آورد و شما را برای بازگشت مجدد به این کشور تشویق کند. پس فرصت را از دست نداده و برای سفر به این کشور زیبایی ها هر چه زودتر اقدام کنید. البته بهتر است قبل از این کار اطلاعاتی از کشور چین کسب نمایید تا با اطمینان خاطر این رویای شیرین را عملی کنید. در این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز سفر به چین را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، وسعت عظیمی از آسیای مرکزی و خاوری را به خود اختصاص داده است که از شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد، و دیگر آب های آزاد احاطه شده‌ است و با ۱۴ کشور هم‌مرز می باشد.

چین با مساحت حدود  ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع، چهارمین کشور وسیع دنیا پس از روسیه، کانادا و ایالات متحده است. از نظر وسعت خاکی (به جز آب های داخلی) نیز دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه می باشد.

china (1)

تمدن چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ است که سابقه تاریخ آن حداقل به دو هزار سال قبل از میلاد می رسد. در طول تاریخ دودمان ها و حکومت های مختلفی در چین وجود داشته است که اولین دودمان، دودمان شیا و آخرین آن، دودمان چینگ بود.

در شمال چین، شهر پکن پایتخت چین و در شرق، شهر شانگهای مرکز اقتصادی چین، در غرب لهاسا با مناظر زیبا و ویژگی های ملی، و در جنوب شهر “کون مینگ ” با آب و هوای چهار فصل بهاری واقع است.

زبان رسمی کشور چین زبان چینی ماندارین است ولی زبان های دیگری نیز در این کشور مورد استفاده می‌باشند. از جمله زبان های مورد استفاده دیگر در این کشور، زبان چینی کانتونی است.

قوم غالب کشور چین هان‌ها هستند که در تمام استان های چین به جز ایالت های غربی تبت و سین کیانگ اکثریت دارند. در طول تاریخ سه مکتب اصلی در این کشور وجود داشته که عبارتند از کنفوسیوس‌گرایی، بودایی، و تائویی.

ساعت به وقت چین ۴:۳۰ ساعت جلوتر از به وقت ایران است. واحد پول این کشور نیز یوآن می باشد.

حمل و نقل:

برای سفر به چین ابتدا باید شهرهای مقصد خود را انتخاب کنید. پکن و شانگهای از جمله شهرهایی هستند که در برنامه اکثر تورها وجود داشته و توصیه می کنیم حتما از این دو شهر دیدن فرمایید.

به مقصد پکن و شانگهای از تهران پروازهای مختلفی توسط ایران ایر، ماهان، قطرایرویز و امارات انجام می گیرد. لازم به ذکر است که فاصله هوایی تهران تا پکن ۷ ساعت و ۲۸ دقیقه و تا شانگهای ۸ ساعت و ۲۷ دقیقه می باشد.

در مورد حمل و نقل عمومی شهر پکن بهتر است بگوییم یک خط آهن بین فرودگاه و شهر وجود دارد که اولین بار در سال ۲۰۰۸ و برای بازی های المپیک بهره برداری شد. علاوه بر آن اتوبوس و تاکسی به همراه یک خط سریع السیر محصوص فرودگاه آماده رساندن شما به شهر پکن می باشند. همچنین می توانید از موسسه های کرایه اتومبیل در فرودگاه پکن، ماشین کرایه کنید ولی پیشنهاد می کنیم یا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کرده یا راننده استخدام کنید، زیرا رانندگی در این شهر به دلیل آشنا نبودن با مسیرها و علائم چینی کمی دشوار است.

تاکسی های پکن با قیمت ارزان بهترین گزینه برای گردش در این شهر است مخصوصا اگر وقت کمی داشته باشید.

در شانگهای نیز وسایل نقلیه عمومی ارزان می باشد. شانگهای همچنین دارای مترو نیز است که هم طبیعتا بسیار شلوغ می باشد. پس منتظر واگن خالی و یا خلوت نشوید و اولین قطار را سوار شوید!

china (1)

بهترین زمان برای سفر به چین:

بهترین زمان و فصل سفر به چین در تابستان از ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) است که بیشترین توریست را به سوی خود جذب می کند و نرخ هتل ها به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد و سراسر دیوار چین پوشیده از بازدید کنندگان و بازرگانان می شود. در فصل پاییز بین ماه های سپتامبر و نوامبر (شهریور و آبان) بهترین هوا در چین وجود دارد ولی نسبت به تعطیلات تابستان توریست کمتری دارد. چینی‌ها این فصل کوتاه خوش آب و هوا را “تیانگائو کیشوانگ” می‌نامند، که به معنای آسمان بلند و هوای تازه است. در زمستان به علت سرمای آنجا تعداد مسافران خیلی کم است و پکن در زمستان مثل یک جعبه یخی می ماند.

china (9)

غذا در چین:

احتمالا تاکنون خبرهای ناخوشایند زیادی در مورد غذاهای چینی شنیده اید که اغلب شما را از سفر به این کشور منصرف می کند. غذاهایی مانند سگ، سوسک، موش، کرم، رتیل و عقرب! این غذاها در رستوران های معمولی سرو نمی شوند و آدم های معمولی از این غذاها نمی خورند. با این حال حتی عبور از کنار رستوران های چینی نیز می تواند برای برخی افراد سخت باشد. اما این نمی تواند دلیل دلسردی شما از سفر به چین باشد زیرا رستوران های معروف دنیا مانند مک دونالد، KFC، پتزا هات، کینگ برگر  و امثال این ها در چین زیاد است. می توانید به آنجا بروید و از خوردن غذایتان لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری چین:

کشور چین با تنوع جاذبه های تاریخی و طبیعی خود انواع مختلفی از گردشگران را با سلیقه های مختلف پذیرا می باشد. در این میان چندین جاذبه بسیار معروف و منحصر به فرد وجود دارند که عبارتند از: دیوار چین ، کوه تای، شهر ممنوعه، کاخ پوتالا، کاخ تابستانی قدیمی،  پارک ملی لوسان در کوه های لو، پارک آبی بیجینگ به عنوان بزرگترین پارک آبی آسیا، استراحتگاه کوه چنگ دی، سد سه دره چین، معبد و آرامگاه کنفسیوس، معبد آسمان، معبد بودای Jade، پارک کرم شب تاب، طویل ترین پل شیشه ای جهان،  منطقه زیبای دونگ چوآن کونمینگ، شهر سرتار، مجسمه بودای بزرگ در کوه داگوانگ مینگ، جنگل سنگ، ساحل سرخ رنگ منطقه طبیعی «پانجین»، صومعه معلق چین، غار ریدفلوت و شهر گمشده شیر.

china (1)

china (2)

china (3)

china (4)

china (5)

china (6)

china (7)

china (8)

china (10)

china (11)

china (12)

china (13)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.