شورجه ارومیه

شورجه یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ارومیه است که گزینه مناسبی برای مهمانی می باشد. شورجه ارومیه هم می تواند به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی سرو شود. در این مطلب طرز تهیه شورجه را برای شما ارائه می دهیم.

مواد لازم:

ماست سفت                                  ۱کیلو

تخم مرغ                                        ۱ عدد

زعفران خشک                                 مقداری

پیاز داغ                                         ۱ پیمانه

گوشت قیمه پخته                           ۵۰۰ گرم

آب گوشت                                    ۱ استکان

نمک و فلفل                                  به میزان لازم

نشاسته ذرت                                ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

در ظرفی ماست را با تخم مرغ و زعفران مخلوط کنید .پیاز داغ را در قابلمه ریخته و گوشت را با آن تفت داده و آب گوشت را به آن اضافه کنید و اجازه دهید جوش بخورد و آب آن کشیده بشود و آب کمی داشته باشد. سپس مخلوط ماست را آرام آرام به مایه گوشت اضافه کرده (در چند مرحله) و مرتب هم زنید تا به روغن بیافتد. بعد از چند لحظه هم زدن آن را از روی حرارت کنار گذاشته و در آخر نمک و فلفل آن را اندازه کرده نشاسته ذرت را با ۴ تا ۵ قاشق سوپخوری آب سرد مخلوط کرده و روی غذا بدهید. مجددا یک حرارات کوتاه توام با هم زدن به غذا داده و آن را از روی حرارت بردارید. غذا را تا گرم است در ظرف مخصوص سرو بکشید. شورجه ارومیه را می توان هم با برنج و هم بدون برنج سرو کرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. اورمیه قلب آذربایجان

    اورمیه قلب آذربایجان
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه
    به دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه قلب آذربایجان تشریف بیارین
    ❤ اورمیه قلب آذربایجان ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.