هتل باغ مشیر الممالک

اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات کاملاً سنتی و در عین حال مجهز به کلیه امکانات رفاهی در محل باغ قدیمی مشیرالممالک متعلق به دوره قاجاریه به وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع قرار دارد. این هتل باغ در یکی از خیابانهای ورودی شهر یزد قرار گرفته و از طریق خیابانهای اطراف به راحتی به کلیه نقاط شهر دسترسی دارد.

003
باغ مشیرالممالک یکی از باغهای خرم یزد در اواسط دوره قاجاریه بوده است که توسط میرزافتح الله خان مشیرالممالک بنا گردیده است. میرزا فتح الله در اواسط سلطنت ناصرالدین شاه به دیوانی و سپس مالی یزد رسید و چون مدت بسیاری مسوولیت امور دیوانی را به عهده داشت بعنوان مستوفی و مشیری معروف شد.

مشیر در غیاب حاکم وقت جانشین وی در اداره حکومت و بالطبع و طبق گفته کهنسالان زمانی سرنوشت یزد در مقر حکومت وی یعنی باغ مشیر الممالک رقم می خورد.

lb
این باغ دارای آب انبار، استبل، بار انداز، انبار، باغچه های سبزیکاری شده، حمام، کوشک، اندرونی، بیرونی، نارنجستان و غیره بود که پس از انقلاب متاسفانه مدتی به صورت متروکه در آمده و بسیاری از ساختمانهای با ارزش آن تخریب گردیده یا برای یافتن گنج به نابودی کشیده شده است.
این بنای ارزشمند در سال ۱۳۷۹ توسط بخش خصوصی خریداری و شروع به باز سازی گردید و در اواخر نیمه سال ۱۳۸۲ بعنوان اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی و در عین حال مجهز به کلیه امکانات رفاهی رونقی دوباره گرفت.

11
محوطه زیبای باغ ، فواره ها، نهر آب جاری و معماری اصیل بومی و ایرانی باغ را به یکی از جاذبه های توریستی ایران و جهان تبدیل نموده است.

جذابیت سقفها و تجهیزاتی که بصورت سنتی تهیه شده است، فضایی به یادماندنی برای کلیه مسافرین به یادگار می گذارد. خوشبختانه روند بازسازی در سال جاری نیز با حمایتهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه یافته است تا این هتل بعنوان اولین هتل باغ ایرانی و اولین و بزرگترین هتل کاملا سنتی ایران پذیرای میهمانان باشد.

محوطه زیبای باغ، فواره‌ها و نهر آب جاری و معماری اصیل ایرانی، این هتل باغ را به یکی از جاذبه‌های توریستی یزد تبدیل نموده است.

35_big

با ورود میهمان به اتاق، جذابیت سقفها و مبلمان و تجهیزات که به صورت سنتی تهیه گردیده فضایی به یادماندنی را تداعی می‌‌نماید. تنوع و ترکیب اتاقها به نحوی است که به تمام خواسته‌های میهمان با سلیقه‌های مختلف احترام گذاشته و انتظاراتشان را برآورده می‌سازد. هم چنین در بالکن اتاقها می‌توانید چشم انداز زیبای باغ را نظاره کنید.
شما می‌توانید از بین ۷ اتاق سینگل، ۵۰ اتاق تویین، ۹ اتاق دابل، ۳ اتاق تریپل و ۴ سوئیت هر کدام را که مایلید انتخاب کنید.این هتل در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۷۷۷۸ به ثبت رسیده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.