نشان طلایی پسته ایران به سفرای تاجیکستان و یمن اهدا شد

استاندار سمنان در دومین جشنواره پسته ایران در دامغان، نشان طلایی پسته ایران را به سفرای تاجیکستان و یمن در ایران اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سمنان؛ این جشنواره از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ماه ۹۴ در محل سالن هلال احمر دامغان برپاست.

سفیر تاجیکستان در ایران در مراسم افتتاح جشنواره پسته از برگزاری این جشنواره و آئین شکرگزاری پسته در دامغان قدردانی کرد.

نعمت الله امام زاده با اشاره به اینکه همکاری نزدیک بین ایران و تاجیکستان از زمان استقلال این کشور به وجود آمده است، گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان دستاوردهای ارزنده ای به خصوص در بخش کشاورزی حاصل شد.

وی با بیان اینکه مردم تاجیکستان به شعرای ایرانی علاقمند هستند، افزود: در تاجیکستان سمپوزیوم های متعددی در زمینه معرفی شاعران فارسی زبان برگزار می شود.

امام زاده ابراز امیدواری کرد: برنامه های هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران و ایران در این کشور برگزار شود.

سفیر تاجیکستان در ایران با بیان اینکه به زودی رئیس جمهور تاجیکستان به ایران سفر می کند، گفت: در این سفر در بخش های مختلف تفاهم نامه امضا می شود.

وی به وجود هفت هزار هکتار باغ پسته در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: اندازه پسته های تاجیکستانی نصف پسته های دامغان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با انعقاد قرارداد با شرکتهای ایرانی، پرورش پسته در تاجیکستان توسعه پیدا کند.

برپایی بیش از ۵۰ غرفه عرضه محصولات و صنایع دستی دامغان و پسته این شهرستان در حاشیه برگزاری این جشنواره و اجرای موسیقی توسط گروه های مطرح کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی، عکاسی و … از جمله برنامه های جشنواره ملی پسته در دامغان است.

یادآور می شود، در شهرستان دامغان ۱۴ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد .فاصله دامغان تا مرکز استان سمنان  ۱۱۳ کیلومتر است.همچنین، دامغان (صد دروازه) از شهرهای باستانی و قدیمی ایران است که مرکز ایالت کومش بوده و مورخین این شهر را پایتخت اشکانیان می دانند. این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.