مشکلات تشکل های صنفی گردشگری اردبیل بررسی شد

مشکلات و مسائل پیش روی تشکل های صنفی گردشگری استان اردبیل در حضور استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنیاع دستی و گردشگری استان مطرح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، معاون گردشگری استان در جلسه دیدار مدیران تشکل های صنفی گردشگری استان با استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان که به منظور بررسی و حل مشکلات و مسائل پیش روی تشکل های صنفی برگزار شده بود، با اشاره به حاکم بودن نظام عرضه و تقاضا در بخش گردشگری، گفت: عرضه در حوزه گردشگری شامل جاذبه ها، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری می شود که تنوع در نحوه عرضه آن حرف اول را می زند.

قادر تقی زاده اضافه کرد: در صورتی که تنوع در عرضه جاذبه های طبیعی، تاریخی و میراث معنوی ، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری هر منطقه و کشوری افزایش یاید، به مراتب باعث رونق و توسعه گردشگری آن منطقه و کشور خواهد شد.

وی توجه به انواع راه های ارتباطی از جمله هوایی، زمینی، ریلی به عنوان شریان اصلی گردشگری و یکی از مهمترین زیرساخت ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: هر چقدر تنوع راه های ارتباطی استانی بیشتر باشد، شاهد توسعه و رونق گردشگری روز افرون آن استان خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به آموزش کارکنان مراکز پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و آب های درمانی و آب های گرم سنتی و رستوران های داخل شهری از سال گذشته تاکنون، یادآور شد: در سال ۹۳، برای یک هزار و ۳۴۴ نفر معادل ۱۲۱ هزار و ۲۴۴ نفر ساعت و در سال جاری نیز برای ۳۷۶ نفر معادل ۲۰ هزار و ۷۲۶ نفر ساعت دوره های آموزشی در زمینه موضوعات مختلف گردشگری و ارتقاء کیفیت خدمات مراکز مذکور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل با داشتن ۲۱۷ مراکز اقامتی از نظر تعداد واحدها رتبه سوم کشوری و از نظر تخت رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است، به بهره مندی از این ظرفیت ها به جای استفاده از ظرفیت های اقامتی میهمانسراهای دولتی و مدارس استان تأکید کرد.

به گفته معاون گردشگری استان؛ براساس آمار اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، ۶۳ درصد ورودی خودرو از دروازه آستارا، ۱۳ درصد از مسیر سراب(تبریز)، ۷درصد از مسیر سرچم، ۱۰ درصد اهر مشگین شهر و ۷ درصد باقیمانده از مسیر اهر-اصلاندوز و اسالم- خلخال به استان انجام می شود که در این راستا نصب تابلوهای راهنما و اطلاع رسانی در سه محور پرتردد ضرورت دارد.

اولویت توسعه گردشگری استان جذب گردشگر خارجی است


استاندار اردبیل در ادامه این جلسه با بیان اینکه اولویت ما در توسعه گردشگری جذب گردشگر خارجی است، تصریح کرد: تنها با جذب گردشگر خارجی به استان شاهد تحول چشمگیر صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

مجید خدابخش با تأکید بر اینکه فرهنگ گردشگری باید به تدریج در اذهان عمومی نهادینه شود، خاطر نشان کرد: با ارائه خدمات گردشگری از جمله پارکینگ، کمپینگ و سرویس بهداشتی توسط بخش خصوصی در مناطق نمونه گردشگری ازجمله شورابیل می توان به تدریج شهر را از تسخیر چادرهای مسافران آزاد کرد.

در ادامه هریک از تشکل های صنفی گردشگری اردبیل متشکل از مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان، مدیرعامل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، مدیر عامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی، رئیس هیأت مدیره جامع مراکز اقامتی، مدیرعامل مراکز پذیرایی بین راهی و مدیرعامل جامع صنفی آب های درمانی استان به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های خود و مشکلات و مسائل مربوط به آن پرداختند و در نهایت مقرر شد مشکلات و پیشنهادات مطرح شده اولویت بندی شده و در جلسات کارگروه های تخصصی و ستاد اجرایی خدمات سفر بررسی و مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.