سالزبورگ، شهری برای دوستداران موسیقی

سالزبورگ (Salzburg) زادگاه موتزارت و شهری است با مناظری زیبا و کارت پستالی که در کرانه های روی سالزاک Salzach و در پناه کوهستان های اطراف واقع شده است. سالزبورگ به پایتخت فرهنگی اروپا شهرت دارد و ترکیبی است از زیبایی طبیعی و افسون دهکده ای اتریش.

بافت قدیم سالزبورگ شاهکاری است از معماری باروک و در گوشه و کنار آن کلیساهای بزرگ و کاخ های با شکوه که تاریخ برجسته شهر را منعکس می نمایند.

وجه تسمیه:

ترجمه تحت الفضی سالزبورگ یعنی” قلعه نمک” چرا که سنگ بنای شهر از درآمد حاصله از معادن نمک در نزدیکی شهر گذاشته شد و رفته رفته سالزبورگ را به شهری ثروتمند تبدیل نمود و برای همین به سالزبورگ، رم شمالی هم می گویند.

تاریخچه:

اولین اقامت در زالتسبورگ به حدود ۵ قرن ق.م به حدود دوره سلت ها برمی گردد. این شهر در قرن ۱۴ میلادی از باواریا اعلام استقلال کرد.

در سال ۱۹۱۸ بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری اتریش-مجارستان بخش از آلمان-اتریش جدید شد و بخش آلمانی زبان آن موقع اتریش را نمایندگی می کرد. در سال ۱۹۱۹ و پس از معاهده ورسای جمهوری نخست اتریش جایگزین آن شد.

جاذبه های گردشگری:

سالزبورگ قطعا یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی است زیرا این شهر زادگاه موتزارت می باشد. گردشگران می توانند به گالری ها، موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید و بازار کشاورزان بروند و لذت ببرند.

صحنه‌هایی از فیلم آوای موسیقی در این شهر و اطراف آن تهیه شده و از این نظر گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. این شهر همچنین خاستگاه نوشیدنی‌ انرژی‌زای ردبول است. سالزبورگ  همچنین محل ساختن فیلم کلاسیک و معروف Sound of Music که در ایران به اسم ” اشکها و لبخند ها” معروف است. جشنواره موسیقی سالزبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود.

در مرکز سالزبورگ پارک فوق العاده قشنگی  به اسم “Mirable” قرار دارد که بسیار زیباست و بازدید از آن به همه گردشگران پیشنهاد می شود. معمولا زوج های عروس و داماد به همراه میهمانان و اقوامشان برای عکاسی از مناظر سرسبز به این پارک زیبا می آیند. در سالزبورگ قلعه زیبایی هم وجود دارد که از مرکز شهر تقریبا نیم ساعت پیاده فاصله دارد و از آنجا تمام سالزبورگ و اطراف آن دیده می شود. اگر به سالزبورگ می روید و وقت کافی هم دارید بازدید از این قلعه باشکوه را فراموش نکنید.

در سالزبورگ همه جاذبه های شهر در فاصله کمی از بافت قدیم (آلستاد) قرار دارند.

دسترسی به سالزبورگ:

سالزبورگ حدودا ٣٠٠ کیلومتر از وین فاصله دارد. فاصله وین به سالزبورگ با قطار در حدود ۵/٣ ساعت می باشد.

Salzburg (2)

Salzburg (4)

Salzburg (3)

Salzburg (5)

Salzburg (7)

Salzburg (8)

Salzburg (9)

Salzburg (10)

Salzburg (1)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.