هماهنگی بین دستگاه ها مهمترین قدم در راستای جذب سرمایه گذار است

معاون  برنامه ریزی  و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اولین  مانع جذب سرمایه گذار در کشور ناهماهنگی بین دستگاه هاست بنابراین رفع این مشکل مهمترین قدم در در راستای جذب سرمایه گذار است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی زنجان؛ سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی  و سرمایه گذاری سازمان در حاشیه جشنواره آش زنجان ، تصریح کرد: سرمایه گذار باید روند شفافی برای ورود به سرمایه گذاری پیش روی خود داشته باشد این  مسیر که از اخذ ویزا تاسایر مجوزها و حمایت هاست باید مشخص باشد.
وی افزود: گام بعدی در جذب سرمایه گذار سودآور کردن گردشگری است و این میسر نمی شود مگر با  رویکرد صنعت گردشگری یعنی گردشگری را  به عنوان صنعت مورد توجه قرار دهیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بخش گردشگری باید سودآور شود و بتواند متکی به خود باشد اگر همه نگاه ها به سمت دولت باشد نمی توان انتظار توسعه گردشگری را داشت.
شیرکوند  ورود سرمایه گذاران و برندهای خارجی را  یکی از ظرفیت های سودآور کردن گردشگری برشمرد و یادآور شد: بسیاری از برندها امکان ورود به ایران را دارند اما درحال بررسی شرایط موجود کشور هستند امیدواریم  روند مثبت فعلی آن ها که مسئولان و سرمایه گذارانشان  پیش گرفته اند و وارد مذاکرات با ایران شده اند  ادامه داشته باشد.
وی  گردشگری  ایران را صنعتی بکر دانست و تصریح کرد: گردشگری ایران استعداد رونق و توسعه دارد  اما برای توسعه نیاز به معرفی و ارتباط بیشتر بین کشورها هست.
معاون  برنامه ریزی  و سرمایه گذاری سازمان در پایان جشنواره ها را زمینه ای برای معرفی ظرفیت های موجود در هر منطقه معرفی کرد و خواستار تقویت و استمرار آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.