فرانسوی‌ ها برای ایران هتل داری می‌کنند

پس از نهایی شدن برنامه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی برای توسعه و تجهیز فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین فرودگاه‌ های ایران، حالا یک نام بزرگ فرانسوی‌ نیز پا پیش گذاشته تا مدیریت دو هتل بزرگ این فرودگاه را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیر عامل شرکت گردشگری آکور فرانسوی‌ که با هیاتی از کارشناسان خود برای نهایی‌کردن قرار‌داد مدیریت هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) به ایران آمده، در جریان دیدار با وزیر راه و شهرسازی افتتاح این هتل را زمینه ساز توسعه شهرهای دیگر ایران و البته مقدمه‌ای برای ساخت هتل‌ها جدید در این شهرها دانسته است.

شرکت آکور فرانسوی‌ به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه هتلداری اروپا که با بیش از ۳۷۰۰ هتل در ۹۲ کشور جهان فعال است، از چند ماه قبل مذاکرات خود برای ورود به ایران را آغاز کرده بود و حالا به نظر می‌رسد با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای حضور این شرکت اروپایی در ایران نهایی شده است.

فرودگاه‌ امام خمینی (ره) که در راستای توسعه شهر فرودگاهی ساخته و نهایی شده تنها یکی از پروژه‌های مطرح شده برای فرودگاه امام خمینی (ره) است که بر اساس اعلام شرکت آکور فرانسوی‌ در ماه آینده میلادی تحت مدیریت این شرکت گشایش خواهد یافت. البته بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی هتل فرودگاهی امام خمینی اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید. این هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) در قالب ۵۰۰ اتاق در ۱۲ طبقه ساخته شده است.

در حال حاضر این فرودگاه به عنوان تنها فرودگاه سود‌ده فعال در کشور شناخته می‌شود که با توجه به چند طرح اجرایی در سال‌های گذشته به این مرحله رسیده است.

طبق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در کنار تاسیس شهر فرودگاهی در این منطقه که می‌تواند به این فرودگاه جنبه‌ای اقتصادی، اجتماعی وتوریستی بدهد، بحث پیگیری تجهیزات هوانوردی در این فرودگاه بسیار مهم نیز در دستور کار است که می‌توان به پیگیری ساخت دو ترمینال مسافرتی سلام و ایران‌شهر که ظرفیت این فرودگاه را به بیش از ۲۰ میلیون مسافر در سال می‌رساند اشاره کرد.

البته یکی از معضلات مهمی که وزارت راه و شهرسازی مانند ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده بحث نبود اعتبارات کافی برای پیگیری طرح‌های توسعه‌ای این فرودگاه بوده است که قدری کار را دشوار کرده برای مثال ساخت باند دوم فرودگاه امام خمینی (ره) که از مدت‌ها پیش آغاز شده و بناست در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد، در طول ماه‌های گذشته به دلیل برخی محدودیت‌های اعتباری با سرعتی پایین پیگیری شده و این مساله نگرانی‌هایی را درباره چگونگی رسیدن این پروژه به زمان وعده داده شده به وجود آورده است.

به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی برای حل معضل بی‌پولی در فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاران خارجی را بهترین انتخاب دانسته و با ورود یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هتلداری اروپایی استارت این کار را با قدرت زیادی زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.