رقابتی کردن نرخ مجتمع های آب درمانی اردبیل تصویب شد

رقابتی کردن نرخ مجتمع های آب درمانی استان اردبیل در کارگروه تخصصی گردشگری این استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی گردشگری با حضور معاون امور عمرانی استانداراردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون گردشگری و سرمایه گذاری این اداره کل و اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری وس تاد اجرایی خدمات سفر صبح امروز دهم شهریور ماه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه با تأکید بر اینکه سطح خدمات مراکز آب درمانی باید با نرخ تعیین شده مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: اقتصاد گردشگری در دنیا اقتصادی مبتنی بر قاعده بازار است که می گوید عرضه باید براساس سلیقه مشتری بسته بندی و خدمات نیز در سطح هر دو طبقه جامعه متوسط و بالا ارائه شود.
کریم حاجی زاده با اشاره به قابلیت های خدادای و ظرفیت های بالای گردشگری استان اردبیل در تولید ثروت، خاطر نشان کرد: آزاد سازی نرخ آب های درمانی علاوه بر ایجاد رقابت، منجر به توسعه اقتصادی شهرستان سرعین و استان خواهد شد.

معاون گردشگری استان نیز با بیان اینکه نرخ مراکز اقامتی در تمامی کشورها براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود اما در کشور ما براساس سیاست سازمان مرکزی براساس نرخ دولتی است، گفت: درصورتی که نرخ مراکز اقامتی و آب های درمانی براساس عرضه و تقاضا باشد ضمن افزایش رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری باعث توزیع گردشگر در فصول مختلف سال و افزایش سطح خدمات خواهد شد.

علی آذرنژاد نیز در پایان اظهار داشت: کلیات موضوع آزادسازی نرخ آب های درمانی به شرط انجام مطالعات کارشناسی درمورد نحوه اجرای آن به منظور افزایش سطح کیفیت خدمات به اتفاق آراء حاضران در جلسه مصوب شد.

تقی زاده در ادامه هدف از برگزاری این کارگروه را بررسی پنج محور اساسی شامل لزوم آمادگی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر برای استقبال از گردشگران در دهه سوم شهریور ماه، بررسی حضور اداره کل استان در نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا، بررسی و آزاد سازی نرخ آب های درمانی، بررسی پیشنهاد اداره کل استاندارد در مورد تعیین اولویت های تدوین استانداردهای ملی در حوزه صنایع دستی و گردشگری و بررسی و تصویب ضوابط سرمایه گذاری در محور گردشگری نمین تا نیر عنوان کرد.

وی  خواستار آمادگی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر برای دهه سوم شهریور ماه سال جاری شد و گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم به ویژه دهه سوم شهریور ماه با حجم بیشتر مسافر و گردشگر در استان مواجه شویم.

فرماندار سرعین نیز در ادامه با بیان اینکه ۸۲۵ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه نخست سال جاری وارد شهرسرعین شده اند که نسبت به مدت مشابه پنج درصد افزایش را نشان می دهد، افزود: روند استقبال از مسافران و گردشگران در سال جاری با به حداقل رساندن مشکلات و مسائل در مقایسه با سال گذشته و اجرای بیش از  ۲۸ برنامه گردشگری تدوین شده، به نحو احسن انجام شد.

نمایش قابلیت های گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا


معاون گردشگری استان با اشاره به برگزاری سی و ششمین نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا از ۳۰ دی ماه تا ۴ بهمن ماه سال جاری به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه بین المللی، یادآور شد: تمام کشورهای عضو جامعه جهانی گردشگری در این نمایشگاه شرکت می کنند.

وی بابیان اینکه هزینه تقریبی ۱۵ مترمریع غرفه با دو کانتر ۲۰ میلیون تومان و هزینه هفت مترمربع با یک کانتر ۱۰ میلیون تومان و هزینه بلیط هواپیما، اقامت، ویزا، خدمات بیمه و تور و غیره نیز برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است، اظهار داشت: درصورتی که شرکت های گردشگری بخش خصوصی نیز برای معرفی قابلیت های خود متقاضی شرکت در این نمایشگاه باشند، می توانند با هزینه کرد ۲۰ میلیون تومان در این نمایشگاه بین المللی شرکت کنند.

علی آذر نژاد معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز به شرکت استان در این نمایشگاه بین المللی به منظور نمایش قابلیت های گردشگری بسیار استان چون مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و …در راستای کمک به جذب بیشتر گردشگران خارجی به این استان تأکید کرد و خواستار برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان اجرایی اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری اردبیل، شرکت نمایشگاه بین المللی استان و بخش خصوصی به منظور بررسی و ارائه راهکار برای شرکت در این نمایشگاه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.