درخواست میراث برای حفاظت از باشگاه ارامنه

پس از اعلام گزارش امروز یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران مبنی بر تخریب بخش‌هایی از ساختمان واجد ارزش موسوم به «باشگاه ارامنه»، مدیر کل میراث فرهنگی تهران با ارسال نامه‌ای به شهردار منطقه ۱۱ خواستار توقف سریع عملیات در حریم این اثر تاریخی شد.

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، با اعلام اینکه گودبرداری غیر اصولی موجب تخریب ساختمان ارامنه شده است در این نامه تاکید کرد: پیگیری حقوقی برای برخورد با عوامل آسیب به این بنای تاریخی و با ارزش در دستور کار قرار گرفته است .

وی با اعلام آنکه نظارت بر رعایت اصول ساخت و ساز و گودبرداری‌های سطح شهر بر عهده‌ شهرداری تهران است، افزود: اجازه نخواهیم داد هویت تاریخی پایتخت قربانی ساخت و سازها در حریم بناهای تاریخی شود.

خسروآبادی همچنین با بیان این نکته که تا زمان اظهار نظر کارشناسان میراث فرهنگی نمی‌توان میزان خسارت و آسیب به باشگاه تاریخی ارامنه تهران را اعلام کرد، گفت: ضوابط حفاظت از میراث فرهنگی در بناهای تاریخی پایتخت بارها از سوی سازمان میراث فرهنگی به شهرداری مناطق شهرداری اعلام شده است.

وی تاکید کرد: قصور در رعایت اصول ایمنی و استحکام بخشی پروژه مذکور بر عهده ناظران ساخت و ساز در منطقه ۱۱ است.

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته مالک پارکینگ مجتمع علا‌ءالدین برای احداث بنای خود که چسبیده به باشگاه فرهنگی اجتماعی ارامنه تهران در خیابان نوفل‌لوشاتو بود، باعث تخریب بخش‌های تاریخی این بنا شد، که به دنبال آن برخی از آثار و اسناد تاریخی این باشگاه نیز در خاک مدفون شدند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.