جشنواره نور در فرانسه

جشنواره نور (به فرانسوی: Fête des Lumières) یکی از حیرت انگیزترین جشنواره های جهان است که همه ساله در ۸ دسامبر (اواسط آذر ماه) در شهر لیون فرانسه با هدف ادای احترام به حضرت مریم، مادر حضرت مسیح (ع) برگزار می شود.

این سنت منحصر به فرد لیونی ایجاب می کند که هر خانه شمع هایی در امتداد خارجی پنجره های خود قرار دهند تا منظره زیبایی در خیابان های شهر به وجود آید.

Festival Of Lights (14)

جشنواره نور لیون شامل فعالیت های دیگری بر اساس نور می شود که معمولا چهار روز طول می کشد و اوج آن ۸ دسامبر است.

دو نقطه اصلی این جشنواره کلیسای Fourvière  و Place des Terreaux است که همه ساله میزبان نورهایی با رنگ های مختلف می باشند.

قدمت این جشنواره به سال ۱۶۴۳ میلادی می رسد، زمانی که مردم لیون دچار بیماری طاعون شدند. شورای شهر لیون قول داد که اگر این شهر از این بیماری در امان باشد، به حضرت مریم ادای احترام خواهند کرد.

امروزه این سنت ایجاب می کند که در هر خانه به همراه تزئینات کریسمس، مجموعه ای از شمع های رنگارنگ نیز در لبه پنجره ها چیده شود.

در ادامه  تصاویر جالبی از جشنواره نور لیون مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید.

Festival Of Lights (1)

Festival Of Lights (1)

Festival Of Lights (2)

Festival Of Lights (3)

Festival Of Lights (4)

Festival Of Lights (5)

Festival Of Lights (6)

Festival Of Lights (7)

Festival Of Lights (8)

Festival Of Lights (9)

Festival Of Lights (10)

Festival Of Lights (11)

Festival Of Lights (12)

Festival Of Lights (15)

Festival Of Lights (2)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.