آبشار تمام خزه‌ای بولا

آبشار تمام خزه‌ای بولا یکی از جاذبه‌هایی است که به تازگی مورد توجه طبیعت‌دوستان قرار گرفته است و از ابتدای امسال گروه‌های بسیاری برای بازدید از این آبشار به منطقه بولا سفر کرده‌اند. بولا یک منطقه حفاظت‌شده با مساحت ۳۹۰۷ هکتار است که در استان مازندران واقع می‌باشد و بخش کوچکی از آن در استان سمنان قرار دارد.

 1212

این منطقه در نزدیکی پارک ملی کیاسر و هم‌مرز با پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه و منطقه حفاظت‌شده پرور است. بخش دودانگه‌ی شهرستان ساری و دهستان پشتکوه شهرستان مهدی‌شهر محل دقیق این منطقه می‌باشد. بولا جائیست کوهستانی با دو دامنه‌ی شمالی و جنوبی و شیبهای تند، که در حد بالایی جنگل‌های خزری واقع شده‌است و بخش‌هایی از آن را نیز مرتع‌های ییلاقی تشکیل می‌دهد.

  • گونه‌های جانوری

پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، بز، پازن، خرس قهوه‌ای، گراز، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی، کبک و کبک دری.

  • گونه‌های گیاهی

پوشش گیاهی به صورت مناطق جنگلی متراکم و انبوه و شمشادستان است. گونه‌های مهم درختی منطقه می‌توان راش، ممرز، بلندمازو، توسکای ییلاقی،گلابی وحشی(تلکا)،گیلاس وحشی و آلوچه

  • چگونه به این منطقه برویم؟

صبح زود تهران را به‌سوی فیروزکوه ترک  کنید. پس از صرف صبحانه در رستوران، به‌سوی پل سفید و از آنجا به روستای سنگده بروید. مسیر خاکی را با وسایل نقلیه محلی یا وسیله شخصی‌تان رد ‌کنید تا به مسیر پیاده‌روی برسید. سپس در مسیر کوتاه پیاده رویتان آبشارهای زیبای بولا و چشمه بولا را خواهید دید. بعد صرف ناهار در طبیعت منطقه و کمی از استراحت، به سمت وسایل نقلیه بازمی‌گردید. حدس ما بر این است که حدود ساعت ۲۲ به تهران برسید.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.