عروسک ۱۰۰ ساله مرمت می‌شود

کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی برای انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی از عروسک‌های با ارزش از جمله عروسک ۱۰۰ ساله موزه عروسک و اسباب بازی کاشان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه علی میرزایی کارشناس بخش بافته‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی تصریح کردکه اغلب آثار موجود در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان به دلیل منحصر به فرد بودن نیازمند رسیدگی سریع هستند.

موزه عروسک و اسباب بازی کاشان که چندی است توسط بخش خصوصی راه اندازی شده ، آثار ارزشمندی را درخود جای داده که قدیمی ترین آنها مربوط به یکصد سال پیش است .

علی‌میرزایی با اشاره به اینکه بیشتر این آثار از نظر نیازهای حفاظتی و مرمتی اولویت درجه یک دارند گفت: این عروسک‌ها از چوب، پاپیه ماشه و پارچه تشکیل شده اند ۶۵عروسک از سراسر ایران در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان وجود دارد که ۵۰عدد از آنها به نمایش گذاشته شده‌اند.

عروسک‌های موجود در این موزه در درجه اول نیاز به پایدارسازی شرایط محیط نگهداری و در مرحله بعد انجام اقدامات مرمتی دارند که این اقدامات نیازمند بررسی، مطالعات فنی و آسیب شناسی این آثار است.

 علی‌میرزایی تصریح کرد: در صورت تمایل صاحبان موزه و تأمین شرایط مالی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کار حفاظت و مرمت اشیای این موزه را انجام دهد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.