از مشهد تا موزه هنرهای ممنوعه!

اکثر افراد جاهایی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند که شلوغ باشد، اما جاهای آرام هم طرفداران خاص خود را دارند. اگر پول کافی برای سفر دارید، پس به این مقاصد گردشگری نیز فکر کنید.

به نقل از تلگراف، سفر به مکان‌های گردشگری قبل از هر چیز به پول نیاز دارد اما اگر پول هم ندارید جای نگرانی نیست، زیرا آشنا شدن با مکان‌های گردشگری خالی از لطف نیست!

مرواه، سودان

1

فکر می‌کنید که مصری‌های باستان فقط در مصر اهرام ساختند؟ اما این‌طور نیست. مرواه یک منطقه باستانی در کرانه رود نیل است که در کشور سودان واقع شده است. پادشاهی «نوبیا» بیش از ۲۰۰ اهرام در این مکان ساخته‌اند که قدمت آن به سال ۸۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد.

اندازه این اهرام نسبت به اهرام ثلاثه کوچکتر است، اما فضای اطراف این اهرام هم جذاب‌ها خود را دارد. در حفاری‌های باستانی در مرواه چندین برنز رومی و سرامیک یافت شده که همه آن‌ها در حال حاضر در موزه ملی خارطوم به نمایش درآمده‌اند. مرواه جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود که البته از نظر بازدید در پایین این فهرست قرار دارد.

نوکوس، ازبکستان

2

این شهر زیبا در شمال شرق ازبکستان واقع شده و به احتمال زیاد نام آن را نشنیده‌اید. در پشت نمای معمولی شهر اما یاقوتی ارزشمند پنهان شده است: گالری ساویتسکی. این گالری با عنوان «موزه هنرهای ممنوعه» شناخته می‌شود. بهترین مجموعه‌ی نقاشی‌های آونگاردِ قرن بیستم روسیه در این گالری نگهداری می‌شود که آثاری از سوکولوف، کُماروفسکی و گروه آماراوِلا را در برمی‌گیرد.

متصدی موزه هنر قره‌قالپاقستان [منطقه‌ای خودمختار در کشور ازبکستان] در آن سال‌ها این آثار هنری را در ازای مبلغی ناچیز یا به طور رایگان از هنرمندان تحت تعقیبِ آن سال‌های روسیه گرفت. این شخص به بهترین شکل از تابلوها محافظت کرد و آن را در این موزه به نمایش درآورد.

مشهد، ایران

3

افرادی که با آسیا و ایران آشنایی چندانی ندارند، شاید نام مشهد اصلا به گوششان نخورده باشد. مشهد، پس از مکه و مدینه، یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی جهان اسلام است. در مشهد، امام هشتم شیعیان آرمیده و قدمت مسجد آن به قرن نهم میلادی برمی‌گردد. این مسجد از نظر ابعاد بزرگترین مسجد جهان است. افرادی که به ادبیات علاقه دارند هم می‌توانند از آرامگاه فردوسی در نزدیکی این شهر دیدن کنند.

کاختی، گرجستان

4

شاید تاکنون نام کاختی به گوشتان نخورده باشد، اما مطمئن باشید که از اینجا لذت خواهید برد. کاختی قدمت طولانی داشته و در طول قرن‌ها پذیرای فرهنگ‌های مختلفی بوده است که در حال حاضر رگه‌هایی از آن فرهنگ‌ها همچنان وجود دارد.

پارک ملی کانها، هند

5

سال ۲۰۱۵ در واقع صد و پنجاهمین سال تولد رودیارد کیپلینگ، نویسنده «کتاب جنگل» است. به همین دلیل بد نیست تا در مورد پارکی صحبت کنیم که او داستان کتابش را از آن الهام گرفت. در این پارک، انواع ببر، پلنگ، میمون و همچنین پرنده زندگی می‌کنند.

سقطرا، یمن

6

در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شاخ آفریقا و در اقیانوس هند، جزیره‌ای به نام سقطرا وجود دارد که بخشی از یمن محسوب می‌شود. انزوای جغرافیایی و گرمای طاقت‌فرسای آن باعث شده تا منحصربه‌فردترین گونه‌های گیاهی در آن زندگی کنند. تقریبا ۴۰ درصد گونه‌های گیاهی این جزایر در هیچ جای دیگر این کره خاکی یافت نمی‌شود. «درخت خون اژدها» و «درخت خیار» از جمله عجیب‌ترین موارد این جزیره است.

زانسکار، هند

7

زانسکار بر فراز قلات تبت و بین لاداخ و کشمیر واقع شده است. زانسکار یکی از منزوی‌ترین و در عین حال زیباترین نقاط هیمالیا است. در تابستان می‌توان با دو روز رانندگی به این منطقه رسید و در زمستان باید هفت روز برای رسیدن به آنجا پیاده‌روی کرد. طبیعت بکر منطقه، صومعه‌های باستانی بودائی، کاخ‌ها و قلعه‌های مخروبه و برف زمستانیِ زیبای آن دل هر بیننده‌ای را خواهد ربود. در حال حاضر گردشگران زیادی برای رفتن به این منطقه صف کشیده‌اند.

کامچاتکا، روسیه

8

شبه‌جزیره کامچاتکا در شمال شرقی‌ترین نقطه روسیه واقع شده و خود موزه طبیعی آتش‌فشان‌شناسی است. در این منطقه ۳۰۰ آتش‌فشان وجود دارد که ۲۹ عدد آتش‌فشان آن فعال است. این منطقه هم جزو میراث جهانی یونسکو است. حیات وحش این شبه‌جزیره و طبیعت آن واقعا زیبا است. تقریبا می‌توان گفت که هیچ انسانی در این منطقه زندگی نمی‌کند.

تپه هفت رنگ، آرژانتین

9

10

 

تپه هفت رنگ در نزدیکی روستای پورمامارکا در شمال آرژانتین واقع شده است. ترکیب مواد معدنی در طول ۴۰۰ میلیون سال گذشته عامل تنوع رنگی کنونیِ این تپه زیبا شده که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ساعات پس از طلوع آفتاب بهترین زمان مشاهده این تپه است، چرا که رنگ‌های آن کاملا زنده به نظر می‌رسند. با پیاده‌روی در این منطقه شاهد ترکیب فرهنگ آند و اسپانیایی خواهید بود.

لیستویانکا، روسیه

11

دریاچه بایکال از نظر حجم آب، بزرگترین دریاچه جهان محسوب می‌شود. مردم روسیه در تابستان به اینجا می‌آیند تا از طبیعت و هوای مطبوع آن استفاده کنند. پیاده‌روی و انواع ورزش‌های آبی از جمله تفریحات این دریاچه است. در زمستان نیز دریاچه یخ می‌زند و مردم از سطح آن برای اسکی کردن استفاده می‌کنند. انواع ورزش‌های زمستانی مانند ماهیگیری در یخ، شنا در دمای زیر صفر و سورتمه‌سواری از جمله تفریحات فصل زمستان این دریاچه زیبا است.

منبع: وب سایت فرادید

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.