وقتی فوتبال به داد گردشگری برزیل رسید

آمارها نشان می‌دهد، کشور برزیل در سال گذشته میلادی شش میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر را به خود جذب کرده که این رقمی کم‌نظیر در تاریخ صنعت گردشگری این کشور به حساب می‌آید.

به گزارش (ایسنا)، برزیل برای اولین‌بار در تاریخ گردشگری‌اش و البته با کمک مسابقات جام جهانی فوتبال توانست در سال ۲۰۱۴ شش میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر را به خود جذب کند.

این رقم به دلیل میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتبال نسبت به سال پیش از آن ۱۰٫۶ درصد افزایش داشت. نتایج این بررسی حاکی از آن است که آرژانتینی‌ها همچنان بیشترین استقبال را از سفر به این کشور می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ حدود یک میلیون و ۷۴۵ هزار آرژانتینی راهی برزیل شدند.

آمریکا با ۶۵۷ هزار مسافر و شیلی با ۳۳۷ هزار گردشگر، دومین و سومین رتبه‌های این رده‌بندی را به نام خود کرده‌اند. سائوپائولو محبوب‌ترین شهر برزیل است که در این بازه زمانی میزبان دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۱۷ گردشگر بوده است.

ریودوژانیرو پایتخت برزیل هم دومین رتبه را دارد و آمار ورود مسافران به آن، در قیاس با سال ۲۰۱۳ حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزارت گردشگری برزیل با انتشار این گزارش اعلام کرد که ۷۰٫۶ درصد گردشگران بین‌المللی با هواپیما و ۲۷٫۳ درصد از راه زمینی به این کشور سفر می‌کنند. تاثیر برگزاری رقابت‌های جام جهانی بر رشد صنعت گردشگری برزیل تا جایی بوده که تعداد گردشگران در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به طرز چشمگیری صعود کرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.