وزارت خارجه انگلیس هشدار سفر به ایران را لغو کرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای با تجدید نظر در هشدارهای مسافرتی قبلی اش در مورد ایران، بیشتر مناطق کشورمان را برای گردشگران انگلیسی امن و مطمئن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه تصریح کرد: هشدارهای قبلی مسافرتی اکنون تنها به مناطقی هم مرز با افغانستان، پاکستان و عراق محدود شده است.فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با این تجدیدنظر صورت گرفته، گفت: باور داریم که خطر برای شهروندان انگلیسی در ایران در دوران اخیر تغییر یافته است.

وزیر خارجه انگلیس توضیح داد: توصیه های مسافرتی برای هر کشوری به صورت مستمر و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده صورت می گیرد.

هاموند افزود: سیاست انگلیس در مورد توصیه در خصوص عدم مسافرت به یک منطقه وقتی صورت می گیرد که قضاوت این باشد که خطرات به صورت غیرقابل قبولی در این منطقه بالا است.

وی ادامه داد: ما این ملاحظه را همچنان برای بخش هایی از ایران مشخصا برای مرزهای این کشور با افغانستان و پاکستان داریم .

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: باور داریم که خطر برای شهروندان انگلیسی در سایر مناطق ایران تغییریافته است.

وی همچنین گفت که تغییر ارزیابی های مسافرتی انگلیس در مورد ایران به شکل انفرادی انجام شده اگرچه این تغییر هم راستا با بیشتر شرکای این کشور صورت گرفته است. وزیر خارجه انگلیس همچنین به بسته بودن سفارت این کشور در تهران اشاره کرد و افزود: گردشگران انگلیسی همچنان باید آگاه باشند که حمایت های کنسولی ما در این شرایط محدود است و آنان بایستی به دقت خطرات مسافرت به ایران را موردتوجه قرار دهند .
هاموند افزود: شهروندان انگلیسی در صورت نیاز به کمک های ضروری مشورتی می توانند با سفارت سوئد و یا هر سفارت عضو اتحادیه اروپا در تهران تماس بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است: ما همچنان به توصیه نسبت به تمام سفرها به مناطق مشخص، به خصوص در طول مرز با عراق، پاکستان و افغانستان، ادامه می دهیم. با این حال، دیگر توصیه ای نسبت به تمام سفرها به جز سفرهای ضروری به دیگر مناطق ایران وجود ندارد. ما توصیه خود را به روز رسانی کرده ایم تا خطرات احتمالی که ممکن است اتباع انگلیسی مسافر به ایران دچار آن شوند، شفاف تر شوند.

وزارت امور خارجه انگلیس در آخرین هشدار مسافرتی خود که مربوط به سال گذشته است، برای تمامی سفرهای غیرضروری به همه مناطق ایران محدودیت قایل شده بود.

این وزارتخانه با این ادعا که مسافران خارجی انگلیسی و نیز دارندگان تابعیت دوگانه انگلیسی – ایرانی بیش از هر ملیت دیگری در ایران درخطر هستند، از اتباع این کشور خواسته بود تا حد ممکن به ایران سفر نکنند.

انتظار می رود که با لغو هشدار مسافرتی دولت انگلیس در خصوص سفر به ایران که متعاقب توافق هسته ای وین صورت می گیرد، شاهد سرازیر شدن خیل گردشگران انگلیسی به ایران باشیم.

متصدیان صنعت گردشگری پیشتراز هشدارهای مسافرتی دولت انگلیس به عنوان یکی از موانع سفر گردشگران این کشور به ایران یاد کرده بودند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.