لزوم دقت در نحوه احیاء بخش باقیمانده از بافت تاریخی کهن شهر تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : وقتی بافت تاریخی به بافت فرسوده تغییر نام داده است، خانه های تاریخی هم در میان همان بافت فرسوده دست خوش تاخت و تاز سوداگران زمین و مسکن می شود.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست ادامه داد:  اداره کل میراث فرهنگی، در این شرایط سخت و با امکانات محدود با چنگ و دندان از این بافت و بناهای تارخی محافظت می کند، فلذا از شهرداری ها و دستگاه های اجرایی انتظار می رود که با صدور پروانه ساخت سازهای مرتفع و تراکم فروشی، آب در آسیاب این سوداگران نریزند.

حق پرست ادامه داد : ساختمان های تجاری و مسکونی در بافت تاریخی شهر می بایست به دو طبقه کاهش یافته و به جاذبه های تاریخی این بافت توجه ویژه ای شود که در این صورت با افزایش ارزش فرهنگی و گردشگری  این مناطق و جایگزینی درآمد از راه گردشگری به جای تراکم فروشی، این امر باعث رونق کسب و کار و اشتغال زایی در این مناطق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صورت رونق بافت تاریخی شهر، نه تنها هویت و اصالت تاریخی به کهن شهر تبریز باز می گردد، بلکه برای همه آحاد مردم کارآفرینی می شود نه فقط برای عده ای انگشت شمار.

وی در خاتمه گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده هر گونه همکاری در ارائه مشاوره و خدمات تخصصی فنی و مهندسی برای حفظ و احیای بافت تاریخی کهن شهر تبریز با شهرداری تبریز و دستگاه های ذی ربط شهری است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.