سایه‌ی سیاه سیاست بر گردشگری یونان

خبرگزاری ارک: آمارها نشان می‌دهند، پس از مشخص شدن نتیجه همه‌پرسی یونان‌، آمار رزرو هتل‌های این کشور به شدت نزول کرده است.

به گزارش (ایسنا)، همه‌پرسی اقتصادی اخیر یونان چنان تاثیر عمیقی روی صنعت گردشگری این کشور گذاشته که آمار تقاضا برای رزرو هتل‌ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

همچنین اعلام شده جست‌وجوی آنلاین واژه یونان در میان کاربران اینترنتی ۲۳ درصد کمتر شده است. این در حالیست که این آمار در مورد کشورهای مدیترانه‌ای دیگر چون ترکیه و کرواسی طی هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

مقامات اروپایی هفته گذشته هشدار دادند ممکن است نام یونان از فهرست کشورهای اتحادیه اروپا حذف شود. سال ۲۰۱۴ اعلام شد ۱۳ میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی یونان از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.