رونمایی از بزرگ ترین اثر فیروزه کوبی دنیا در ترکیه

خبرگزاری ارک: نمایشگاه « از فرش تا عرش » با حضور مقاماتی از کشور ترکیه، هنرمندان و متخصصانی از ایران و دیگر کشورها در شهر استانبول بعدازظهر ۱۶ تیرماه افتتاح می شود.

این نمایشگاه در مرکز فرهنگی «جمال رشید ری» واقع در منطقه‌ی مرکزی استانبول با سخنرانی شهردار و استاندار و همچنین سرکنسول ایران در ترکیه آغاز می‌شود و تا غروب همان روز، مصادف با شب شهادت حضرت علی (ع) ادامه می‌یابد.

از جمله دیگر بخش‌های افتتاحیه نمایشگاه « از فرش تا عرش » اجرای حدود ۲۰ دقیقه‌ای بداهه‌نویسی یک تابلو در ابعاد ۴*۲ متر با قلم ضخیم خواهد بود که توسط امید گنجعلی – نستعلیق‌نویس – انجام می‌شود.

قرار است در این نمایشگاه پنج هنر شامل قلمکاری، فیروزه‌کوبی ، مینیاتور، نقاشی روی گچ و میناکاری معرفی شود. همچنین هنر هنرمندان اصفهانی با پخش وله‌هایی در میان سخنرانی‌ها به حاضران شناسانده می‌شود.

در این نمایشگاه از بزرگ‌ترین اثر فیروزه‌کوبی‌شده در دنیا رونمایی خواهد شد که یک متر و ۶۳ سانتی‌متر ارتفاع دارد و برای ساخت آن از چندین کیلوگرم فیروزه‌ی نیشابور استفاده شده است. در حوزه‌ی فلزکاری نیز یک عقاب به‌نمایش درمی‌آید که بیش از دو متر است و روی آن طلاکوبی و نقره‌کاری شده است. به‌علاوه، ۳۵ اثر میناتور (نقاشی ایرانی) در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

هر اثر نمایشگاه « از فرش تا عرش » یک شناسنامه مجلد و نفیس به چهار زبان فارسی، انگلیسی عربی، ترکی حاوی مشخصات فنی اثر و دیگر اطلاعات دارد. این نمایشگاه در وسعت دوهزار مترمربع برگزار می‌شود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.