پارک جنگلی شهر جدید سهند ساماندهی می شود

شهردار شهر جدید سهند گفت: پارک جنگلی این شهر جهت تبدیل به مجموعه بزرگ تفریحی و استفاده شهروندان و گردشگران ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام روشنی شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عقد قرار داد تخصیص ۱۲۰ لیتر در ثانیه از آب خام تصفیه شده فاضلاب سهند برای فضای سبز این شهر، آن را مقدمه ای برای افزایش فضای سبز و دیگر زیر ساخت های تفریحی در این شهر جدید دانست و افزود: با تلاش و پیگیری مسوولان استانی قرار داد اخذ این مقدارآب خام بسته شده که با توجه به نیاز فضای سبز سهند در نوع خود بی نظیر است.

وی در ادامه گفت: در نظر داریم ضمن استفاده از این آب در فضای سبز، نسبت به ایجاد دریاچه مصنوعی در پارک جنگلی که در حال حاضر بدون استفاده در اختیار شرکت عمران سهند است، اقدام و پس از تحویل گرفتن پارک، این مجموعه بزرگ طبیعی را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و پارکی همچون پارک چیتگر تهران احداث و در اختیار مردم سهند و شهرهای اطراف قرار دهیم.

شهردار سهند درادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و نیاز درختان و گیاهان شهری به آب خام از انجام اقداماتی برای تامین آب مورد نیاز این بخش خبر داد و خاطر نشان شد: با پیگیری معاون فنی و عمرانی و مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان شرقی توانستیم مجوز انتقال ۱۲۰ لیتربرثانیه  از آب تصفیه شده فاضلاب شهر سهند را اخذ نموده و در جهت تامین آب مورد نیاز فضای سبز سهند استفاده کنیم.

وی این اقدام را حرکت خوبی برای توسعه زیر ساخت های شهر سهند از نظر توسعه فضای سبز عنوان و تصریح کرد: این آب خام فرصت خوبی برای آینده شهر سهند محسوب می شود و از رهگذر آن خواهیم توانست فضای سبز موجود را حفظ کرده و شهری سر سبز برای آینده بوجود آوریم.

روشنی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با اخذ مجوز انتقال آب خام  چندید میلیارد تومان ارزش ریالی برای شهر سهند رقم می خورد که با این اقدام می توان نیاز های  دیگر شهر سهند را در جهت ارتقاء هر چه بیشتر این شهر مرتفع کرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.