سبلان جزو هفت قطب گردشگری کشور است

خبرگزاری ارک: معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: کوه سبلان یکی از هفت قطب گردشگری منتخب کشور در برنامه چهارم توسعه است.

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر قطب های گردشگری را محلی توصیف کرد که تاثیرات گردشگری آن محدود به یک استان نیست.

وی افزود: به عنوان مثال دریا و کوه گستره تاثیرگذاری فراتری به نسبت یک استان دارد و سبلان نیز به دلیل جاذبه های متعدد گردشگری به عنوان قطب گردشگری کشور انتخاب شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تاکید دارد که این کوه زیستگاه جانوری و گیاهی بی نظیر بوده و از منظر کارشناسان محیط زیست به عنوان یک اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

تقی زاده در خصوص ثبت جهانی این اثر گفت: یونسکو برای ثبت جهانی آثار کشورها محدودیت قائل است و هر کشور سالانه می تواند یک اثر را به ثبت رساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وعده سه ساله ثبت جهانی این اثر با توجه به پیشنهاد کوه دماوند و کویر لوت امکان پذیر است، ادامه داد: بنده هم معتقدم این زمان کافی نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تاکید دارد که تقاضای استان ها جهت ثبت آثار تاریخی و طبیعی بالا بوده و هر استان به دنبال ثبت اثر خود است.

تقی زاده با ابراز امیدواری مبنی بر تحقق اظهارات مدیران سازمان میراث فرهنگی در ثبت جهانی این اثر تاکید کرد: ما در خود استان آثار دیگری هم داریم که مستعد ثبت جهانی هستند.

وی افزود: به عنوان مثال «شیروان دره» این قابلیت را دارد که به عنوان ژئوپارک معرفی شود و با توجه به سهمیه های محدود این به توان خود استان بر می گردد که نسبت به ثبت جهانی تلاش کنند.

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.