دریاچه ای بر فراز اقیانوس!

دریاچه Sørvágsvatn که بزرگترین دریاچه مجمع جزایر فارو در اروپای شمالی است, به دلیل قرار گرفتن در بالای صخره ای که پایین آن اقیانوس است, به یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های جهان تبدیل شده است. این دریاچه زیبا که تنها یکی از زیبایی های جزیره فارو است مساحتی برابر با ۳٫۴ کیلومتر مربع دارد.

lac-mer-ile-feroe-sovagsvatn-02-613x920

جزایر فارو مجموعه ای از ۱۸ جزیره هستند که در شمال اروپا و بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی واقع شده اند (تقریبا در وسط نروژ و ایسلند). مساحت کل این جزایر ۱,۴۰۰ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سال ۲۰۱۰ حدودا ۵۰,۰۰۰ نفر در این جزایر زندگی میکنند.

جزایر فارو جزو مناطق خودگردان دانمارک است (همچون گرینلند) و بیشتر امور بر عهده خود ساکنین است اما مسئولیت دفاع ارتشی, پلیس, قوه قضاییه, پول رایج و روابط با کشورهای خارجی بر عهده دانمارک است.

BeCvwsqCMAA858_

با وجود اینکه جزایر فارو جزو اتحادیه اروپا و همچنین از مناطق شنگن نیست اما در هنگام سفر به این جزایر از مرزهای کشورهای عضو شنگن هیچگونه کنترلی برای پاسپورت وجود ندارد و به راحتی صورت میگیرد.

two-level-lake2[2]

گفته میشود اولین ساکنین جزایر فارو, راهبان ایرلندی بودند اما برای این موضوع اثبات قاطعی وجود ندارد. چیزی که اثبات شده است, حضور وایکینگها در این جزایر است که باعث شد به یک سکونتگاه دائمی تبدیل شود.

 منبع:civiltect

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.