کشف خانه کودکی عیسی مسیح

خبرگزاری ارک: باستان شناسان در ناصره خانه ای را یافته اند که گمان می کنند خانه کودکی عیسی مسیح باشد.قدمت خانه به قرن یکم میلادی باز می گردد و احتمال می رود که حضرت مریم و مسیح در آن زندگی کرده باشند. این خانه که با دیوارهایی از نیمی سنگ و نیمی ساروج درست شده است، در درون یک تپه سنگی جای دارد.

،باستان شناسان در ناصره خانه ای را یافته اند که گمان می کنند خانه کودکی عیسی مسیح باشد.

قدمت خانه به قرن یکم میلادی باز می گردد و احتمال می رود که حضرت مریم و مسیح در آن زندگی کرده باشند.

این خانه که با دیوارهایی از نیمی سنگ و نیمی ساروج درست شده است، در درون یک تپه سنگی جای دارد. اولین بار در سال ۱۸۸۰ بود که راهبه های صومعه ناصره این خانه را کشف کردند، اما در سال ۲۰۰۶ بود که باستان شناسی انگلیسی به نام کِن دارک بر روی آن بیشتر مطالعه کرد و قدمتش را به قرن اول میلادی تخمین زد.

این خانه که در صده های پس از مسیح، ساکنان دیگری نیز داشته است به باور همه آنها خانه ایست که وی در آن بزرگ شده است.

طبق گفته پروفسور کن جنگجو های صلیبی و بیزانسی از این خانه به خوبی نگهداری کرده اند چراکه باور داشته اند که خانه عیسی مسیح است.اشیای باستانی ای که در این خانه پیدا شده است شامل دیگ های شکسته، دوک چرخ ریسی و ظرف های آهکی است که گواهی می دهد که خانواده ای اینجا زندگی می کرده است.

باستان شناسان همچنین کشف کردند که خانه برای مدتی در قرن اول رها شده است و بعدها به عنوان محلی برای دفن اجساد استفاده شده است. هنوز هم دو قبر خالی در کنار خانه قرار دارد. در دوره بیزانس، کلیسایی نیز در کنار این خانه و دو قبر ساخته شد که در قرن هشتم متروک شد.

اما جنگجویان صلیبی در قرن دوازدهم دوباره آن را تعمیر کرده و رونق بخشیدند ولی در قرن سیزدهم کلیسا به آتش کشیده شد.

 

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.