نخستین فروشگاه مجازی صنایع دستی کشور رونمایی شد

خبرگزاری ارک: نخستین فروشگاه مجازی صنایع دستی با نام دستینه کالا در راستای تحقق اهداف معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی و به منظور توسعه و ارتقاء بستر های عرضه و فروش محصولات صنایع دستی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از نخستین فروشگاه مجازی صنایع دستی که با همکاری بخش خصوصی انجام شد گفت: ایجاد این فروشگاه یک رخداد بزرگ برای خانواده صنایع دستی و تمام زحمتکشان این حوزه و ایجاد این گونه فروشگاه ها و مراکز یکی از سیاست های اصلی سازمان میزاث فرهنگی در زمینه توسعه بازار و عرضه و فروش صنایع دستی کشور است.

وی با اشاره به این که رویکرد معاونت صنایع دستی تقویت بازارهای سنتی موجود و گسترش بازارهای جدید و احیا این صنعت است گفت: امروزه یکی از مراکز گردشگری بازارهای سنتی هستند که باید آنها را احیا کرد تا به صنایع دستی کمک شود، هدف ما تقویت فروشگاه های سطح شهر و کشور است و برای اولین بار توانستیم در این زمینه با فروشندگان صنایع دستی ارتباط مستقیم را تجربه کنیم.

نامور مطلق در ادامه با اشاره به رشد ۲۵ درصدی در حوزه توسعه و ایجاد نمایشگاه های موقت صنایع دستی افزود: به منظور نظام مند کردن وتقویت نظام های تولید و فروش، نسل جدیدی از بازارهای عرضه و فروش صنایع دستی را ایجاد کردیم که از آن به عنوان بازار مجازی فروش صنایع دستی نام می بریم.

معاون صنایع دستی با تاکید بر این مطلب که معاونت صنایع دستی به منظور توسعه فروش و عرضه محصولات صنایع دستی از راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی استقبال و حمایت می کند تصریح کرد: چند نوع بازار چه در سطح شهر و کشور داریم که از جمله می توان به بازارچه های دایمی ، بازارچه های سیار که نقاط مختلف به عرضه دست آفریده ها می پردازندو در همین راستا حراجی های سازمان یافته می توانند گردش مالی خوبی برای هنرمندان و صنعتگران ما ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: راه اندازی مراکز مختلف عرضه و فروش صنایع دستی نه تنها جای یکدیگر را نمی گیرند بلکه به رشدو توسعه یکدیگر و نیز صنعت صنایع دستی کمک می کنند.معاونت صنایع دستی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی و صنعتگران ملی آمادگی خود را برای حمایت از هنرمندان و توسعه تولید و فروش صنایع دستی ملی اعلام می کند تا با این اقدام بتوان به رشد و توسعه این صنعت ارزشمند قدم هایی پر توان برداشت.

بهمن نامورمطلق پس از رونمایی از این فروشگاه مجازی با نام دستینه کالا به صورت نمادین اولین خرید آنلاین را از این فروشگاه انجام داد و سفارش خود را دریافت کرد.

همچنین، این فروشگاه با شعار اندیشه درست یک انتخاب به آدرس اینترنتی www.Dastinekala.com در اختیار علاقمندان بوده و با عرضه بهترین و با کیفیت ترین کالاهای صنایع دستی امکان خرید انبوه را نیزبرای کاربران و مشتریان فراهم آورده است، همچنین تا سقف ۲ کیلو گرم خرید محصول به صورت کاملا رایگان برای خریدار ارسال می شود.

بهمن نامورمطلق در ادامه این مراسم به صورت سرزده از تعدادی فروشگاه عرضه صنایع دستی دیدن و با شنیدن مشکلات و پیشنهادات آنها بر حمایت همه جانبه از تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی در کشور تاکید کرد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.