شهرهای آذین شده با شکوفه های گیلاس

شکوفه های رنگارنگ بهاری در شهرهای مختلف جهان

فصل بهار از راه رسیده است، این را می توان از هوای لطیف، عطر معطر گل ها و شکوفه ها و گاهی نسیم ملایم و خاک باران خورده احساس کرد. زمین نفس تازه ای می کشد و شروع به سبز شدن می کند طبیعت از خواب برخاسته، جامه‌ی رخوت و سستی را به کناری انداخته است و با شادی و هیجان بیداری سبزش را جشن می‌گیرد. درخت ها جان دوباره گرفته و سبز شده اند و شکوفه های رنگارنگ زمین را تبدیل به بهشت می کنند. در ادامه قصد داریم سفری داشته باشیم به شهرهای مختلف جهان که این روزها شکوفه باران شده‌اند و زیبایی های بهار را در این کره خاکی نظاره گر باشیم.

 آمستردام، هلند

آمستردام، بزرگترین شهر هلند، و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور می باشد و تجارت گل در آن یک صنعت محسوب می شود. به هر کجای پایتخت سرزمین گل‌های لاله و آسیاب‌های بادی که سر بزنید، درختان گیلاس و شکوفه‌های رنگارنگ‌شان خودنمایی کرده و بر چشم‌انداز کلی محیط، احاطه‌ای کامل دارند.

در بهار باید با دوچرخه در حاشیه شهر گردش کرد و از مناظر زیبای گلهای آن لذت برد مسیری از درختان گیلاس ژاپنی، که با چشم اندازی رمانتیک، روزهای بهاری دلنشینی را برای ساکنان این پایتخت اروپایی رقم می‌زنند. به نظر می‌رسد که امسال از یازدهم آوریل، جشنواره‌ی ساکورا یا همان شکوفه‌های گیلاس در این شهر به اوج خود خواهد رسید.  زمانی مناسب به ویژه برای گردشگرانی که قصد سفر به آمستردام را دارند.

باغهای کوکنهاف درنزدیکی لیسه که معروف است به داشتن ردیف‌های طولانی گل لاله و”Amsterdamse Bos” پارکی به سبک انگلیسی که دست کم سه برابر سنترال پارک نیویورک وسعت دارد، بهترین مکان ها برای مشاهده این جشنواره‌ی رنگ و عطر و زیبایی است.

آمستردام امستردام

لندن، بریتانیا

لندن، پایتخت و مهم‌ترین شهر انگلیس و پایتخت تاریخی اروپا همان گونه که مملو از بناهای تاریخی و باشکوه است، پارک‌ها و باغ‌های زیبایی هم دارد که مناظر شگفت‌انگیزشان به ویژه در فصل بهار به جای خود تماشایی و مسحورکننده هستند. باغ‌های کیو (Kew) و کِنزینگتون (Kensington)، پارک گرینویچ (Greenwich) و بی‌شمار خیابان‌های معروف و تماشایی از این جمله‌اند.

ماه آوریل، بهترین ماه سال برای بازدید از درختان گیلاس و شکوفه‌های صورتی و سفید آنها است، هر چند باغ‌ها و پارک‌های سرسبز و مملو از گل و گیاه لندن، در تمام طول سال پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان بوده و تنوعی گسترده از گیاهان را در معرض دید عموم قرار می‌دهند اما فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این درختان است، زمانی که تمامی آنها به شکوفه نشسته و ظاهری متفاوت به شهر و خیابان می‌بخشند.

Kensington-Palace-2.jpg in londan

نیویورک، ایالات متحده

نیویورک یکی دیگر از شهرهایی است که در فصل بهار میزبان اصلی نگاه مشتاق عاشقان طبیعت و زیبایی فصل بهار است. در شهر نیویورک نیز از اواسط تا اواخر ماه آوریل و حتی ماه می، درختان گیلاس شکوفه زده و با شکوه هر چه تمام به جلوه‌گری می‌پردازند. شکوفه‌های سفید و صورتی گیلاس را می‌توان در گوشه و کنار شهر، در حاشیه‌ی خیابان‌ها و پارک‌ها مشاهده نمود. اما شاید در هیچ کجا به اندازه سنترال پارک شاهد حضور گسترده‌ی آنها نباشیم.

دیگر  مکان زیبا و رویایی برای گذراندن اوقاتی خوش و سرشار از خاطرات شیرین در شهر نیویورک، باغ گیاه شناسی در بروکلین است. در ضمن باغ گیاه شناسی بروکلین، میزبان جشن‌ها و مراسم سنتی کشور ژاپن نیز هست که بازدید کنندگان فراوانی دارد. افرادی که با شوق و ذوق فراوان حتی با لباس سنتی ژاپنی کیمونو، در این مراسم حاضر می‌شوند.

central park printemps.jpg in central park

استکهلم، سوئد

استکهلم بیش از هر چیز به پارک کونگس‌تِراگاردَن “Kungsträdgården” یا باغ شاه (King s Garden) خود می‌نازد که در مرکز این شهر قرار گرفته است. یکی از معروف‌ترین اماکن دیدنی این شهر که باز هم صحنه‌ی خودنمایی شکوفه‌های گیلاس است و در این فصل از سال چشم اندازی مناسب را برای بازدید و لذت بردن از این زیبایی ناب طبیعت در اختیار افراد قرار می‌دهد. فضای این پارک با زیبایی مسحورکننده‌ی خود، فرصتی مناسب را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد تا گرد هم جمع شده و روزی را به دور از کار و خارج از منزل، به تفریح و گشت و گذار بپردازند.

هر چند فصل بهار به واسطه به شکوفه نشستن درختان، دوران  اوج زیبایی این پارک به شمار می‌رود، اما این فضای سرسبز در تمام طول سال میزبان رویدادها و جشنواره‌های مختلفی است که در جای خود سرگرم کننده و جالب توجه هستند.

cherry_blossom_in استکهلم kirschblüte.jpgاستکهلم، سوئد

ونکوور، کانادا

ونکوور بی‌شک یکی از امروزی‌ترین شهرهای این کشور است. شهری که همیشه سرزنده، پرجنب و جوش و تماشایی است. البته خیلی زود و در ماه آوریل، این شهر میزبان مجموعه‌ای متنوع از رویدادهای فرهنگی، جشنواره، نمایشگاه و البته مراسم جشن ژاپنی ساکورا خواهد بود. ماه آوریل بهترین زمان برای گشت و گذار در این طبیعت تماشایی است و امسال نیز این جشنواره از دوم آوریل آغاز و تا بیست و نهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

Vancouver printemps 1 Vancouver printemps

مونترو، سوییس       

ریویرا سوییس در فصل بهار مظهر زیبایی و شکوه است، یعنی زمانی که دمای آن بالا می رود و گلها و شکوفه های کنار تفرجگاه های رود ژنو خود رانشان می دهند. چشم اندازهای فوق العاده زیبای مونترو عبارتند از تپه های عظیم کوهستانی ، دریاچه شفاف ژنو و چشم انداز برف در اطراف بلانس. هوای سالم و تمیز آن برای پیاده روی ، قایقرانی و یا استراحت در محیط باز مناسب است.

مونترو، سوئیس

چَنگ وون، کره‌ی جنوبی

جشنواره‌ی بهاری شکوفه‌های گیلاس، جین‌هائه گون‌هان‌جی (Jinhae Gunhangji)، یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های برگزار شده در کشور کره‌ی جنوبی است. در خلال این مراسم ارکستر نظامی ضمن حرکت در خیابان‌ها به اجرای موسیقی پرداخته و از این رو این مراسم به عنوان یک رژه‌ی نظامی نیز شناخته می‌شود.

این جشنواره که از سال ۱۹۵۲ تا کنون هر ساله برگزار شده است، به یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور مبدل شده که هم مردم محلی و هم گردشگرانی از دیگر کشورها را جذب خود کرده و آنان را به تحسین درختان پرشکوفه گیلاس وامی‌دارد.

بازهم آوریل، بهترین ماه سال برای مشاهده و لذت بردن از این لطافت بهاری است. این جشنواره از اول آوریل آغاز شده و به مدت ده روز ادامه دارد.

Jinhae_Gunhang_Festival_  چَنگ وون، کره‌ی جنوبی

شهر چَنگ وون

توکیو، ژاپن

و بالاخره ژاپن، کشور شکوفه‌های گیلاس و زادگاه هانامی (Hanami)، مراسمی که در بزرگداشت زیبایی و طراوت فانی و زودگذر بر پا می‌شود. اگرچه اکنون درختان گیلاس ژاپنی در بسیاری دیگر از کشورها نیز کاشته شده و ساکورا به جشنی جهانی بدل شده است، اما هنوز هم نظاره‌ی زیبایی آنها در زادگاه‌شان، بسی زیبا و دلنشین‌تر است.

پارک چیدوری یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده‌ی شکوفه‌های گیلاس و برگزاری جشن هانامی است. مسیری رمانتیک و لبریز از حس و حالی رویایی و عاشقانه که در زیر سایه سار رنگارنگ ۲۶۰ اصله درخت گیلاس امتداد یافته و هر ساله در حدود یک میلیون بازدید کننده را مجذوب خود می‌کند. به علاوه قایقرانی در طول کانال‌ها و نظاره‌ی شکوفه‌های رقصان روی سطح آب نیز جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد.

در باغ‌های کاواچی فوجی (Kawachi fuji) می‌توان بیش از بیست گونه‌ی مختلف گل‌های ویستریا را مشاهده نمود. باغ‌هایی که تنها ۵ ساعت با توکیو فاصله دارند.

سفید، آبی، صورتی و بنفش تیره و روشن هارمونی شگفت انگیز می‌سازند که چشمان انسان را خیره می‌کند، گویی در میان مسیرهای پرپیچ و خم و جادویی شهر پریان قدم برمی‌دارید.

مسیری که نشاط، آرامش، عطری دل انگیز و حسی خوشایند را به گردشگران هدیه کرده و خاطره‌ای خوب در ذهن آنها بر جای می‌گذارد. از اواخر آوریل تا اواسط ماه می، بهترین زمان برای گشت و گذار در این باغ‌ها است.

Kawachi-Fuji-Garden-5.توکیو توکیو، ژاپن-chidorigafuchi-sakura-cherry-tree-pink

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.