دره ارغوان نگین شکوفه های رنگارنگ

دره ارغوان یکی از مکان های تفرجی و دیدنی ایلام با فاصله پنج کیلومتری در شمال این شهر قرار گرفته است.

این دره زیبا و مصفا مملو از درختانی با شکوفه ها و برگ های ارغوانی است که در میان درختان بلوط و زالزالک به گونه بسیار حیرت آوری چشم را خیره زیبایی خود می کند.هرساله همزمان با فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه، دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود و ارغوانهای این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.دره ارغوان در مسیر روستای کلاته آهن قرار گرفته است و یکی از مناطق حفاظت شده در استان ایلام است که درختان ارغوانی آن در محدوده ۱۶۰هکتار از این دره رویش دارند.

این دره زیبا مملو از درختانی با شکوفه‌ها و برگهای ارغوانی است که در میان درختهای بلوط و زالزالک به گونه بسیار حیرت آوری چشم را خیره می‌کند.درآمیختن زنگهای مختلف درختان شکوه خاصی به این منطقه بخشیده است و آن را به اوج زیبایی تبدیل کرده است.

ارغوان نام فارسی درختی است که در انگلیسی با نام Judas Tree آنرا می‌شناسند. نام علمی این گیاه cercis siliquastrum است و به یونانی به آن sixia می‌گویند.ارغوان درختی است از خانواده پروانه آسا و از مشخصات بارز آن این است که این درخت در اول بهار می‌روید و دارای گل‌های نیام که از مشخصه این تیره‌است می‌باشد و گل‌های آن زودتر از برگهای آن در می‌آید و دارای شاخه‌های متقابل است. بلندی آن گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما بیشتر به صورت درختچه ‌است.

استان ایلام از آن دست استانهایی است که کمتر کسی اسم آن را برای مسافرت شنیده است و مناظر طبیعی آن را دیده است اما این استان با آب و هوای کوهستانی و نیمه گرم، طبیعت، شهرها و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در بسیاری از موارد از چشم گردشگران غیرحرفه‌ای پنهان می‌ماند.

ایلام از استان‌های جنگلی ایران است و به خاطر زیبایی طبیعتش از آن با نام عروس زاگرس نیز یاد می‌شود و دره ارغوان یکی از مکانهای تفرجی و دیدنی شهر ایلام است که با فاصله ۵ کیلومتر در شمال ایلام قرار گرفته است.

در ورودی شمالی شهر ایلام، تابلو کوچکی در سمت چپ جاده مسیر دره ارغوان را نشان می دهد، دیدن حجم زیاد خودروهایی که راه خود را به سمت این دره زیبا کج می کنند، بیانگر جلوه ها و چشم اندازهای زیبای این منطقه است.

هر چند مسیر جاده آسفالت به سبب تردد زیاد خودرو ها کمی شلوغ است اما با این حال زیباهای مسحور کننده این دره به قدری شگفت انگیز است که هیچ مانعی نمی توان تو را از دیدن این همه حسن خلق منصرف کند.به هر روی استان ایلام در اردیبهشت ماه هر سال طبیعت زیبا و جذابی دارد اما بدلیل ناشناخته ماندن آن در بین گردشگران هنوز نتوانسته مشتاقان طبیعت را به خود جلب کند.

ارغوان2

تنگه ارغوان

دره ارغوان

ارغوان3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.