آبشار مصنوعی شیطان کوه

آبشار شیطان کوه با ارتفاع تقریبی ۲۴ متر از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود. آب آبشار با پمپاژ از استخر تامین شده و برای تخلیه و حرکت آب در پایین کوه حوضچه هایی ایجاد شده است.

شیطان کوه، کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان ایران. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود. منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می آید.

در مسیر بالای شیطان کوه، فضایی دل‌انگیز وجود دارد که به “بام سبز” لاهیجان مشهور است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می ‌شود. از بام سبز حدود هزار پله سیمانی تا پای کوه تعبیه شده که یکی از مسیرهای منتهی به بام سبز است. آبشاری زیبا و دیدنی از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است .در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می گذرد به قله کوه و بام سبز می رسند.

وقتی به قله می رسید با تماشای محوطه بام سبز در یک سو و باغات چای در سوی دیگر خود می بینید تاجایی که چشم کار می کند سرسبزی و طراوت طبیعت خودنمایی می کند. این زیبایی و طراوت است که مردم لاهیجان و شهرهای دیگر را هرساله به سمت خود می کشاند. محوطه بام سبز به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه به آبشار شیطان کوه رسیده و با عبور از درختان و باغات به مزارع چای منتهی می شود.

گردشگران در بام سبز لاهیجان می توانند از امکانات رفاهی ، رستوران ها و غذاهای محلی و در صورت تمایل از تله کابین لاهیجان استفاده کنند .

2788086_680

شیطان کوه 1

شیطان کوه 2

شیطان کوه 3

شیطان کوه 4

شیطان کوه از قله

شیطان کوه

شیطان-کوه-5پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.