آبشار دل‌انگیز بلوکان

آبشار بلوکان از جمله مقاصد محبوب گردشگران آذربایجان شرقی محسوب می شود که در شمال روستای بلوکان و در مسیر رودخانه ای به همین نام در میان دره‌ای سرسبز واقع شده است.

رودخانه بلوکان از کوه های بزغوش سرچشمه گرفته و پس از عبور از دره بلوکان و سیراب نمودن اراضی کشاورزی پایین دست به رودخانه شهر چایی می پیوندد. لازم به ذکر است که خود رودخانه شهر چایی به قزل اوزن ریخته و در نهایت به دریای خزر می‌ریزند.

آبشار بلوکان در موقعیت جغرافیایی N374132 E472838  و در ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاعی در حدود ۱۰ متر دارد.

روستای بلوکان از توابع دهستان بروانان شرقی از دهستان‌های بخش ترکمانچای شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است.

اگر قصد سفر و دیدن آبشار بلوکان را داشته باشید، بهتر بدانید دسترسی به این آبشار از طریق شهرستان ترکمنچای، جاده خاکی روستای یوخاری سوماً (سومای بزرگ)، روستای دستجرد و سپس روستای بلوکان میسر است. از میانه به این آبشار زیبا حدوداً ۴۰ دقیقه راه بوده و از خود روستا تا بالای آبشار اصلی حدود ۲۰ ساعت پیاده راه است.

بالاتر از آبشار بلوکان منطقه ای را خواهید دید که از درختان و درختچه‌های گوناگون مثل زالزالک پوشیده شده است و مکان خوبی برای زندگی و قایم شدن حیوانات وحشی مانند گراز، خرس و … می‌باشد.

اواخر پاییر به دلیل وجود حیوانات وحشی زمان مناسبی برای رفتن به آبشار نیست. پس فصل پاییز را برای بازدید خود انتخاب نکنید.

 بلوکان (3)

بلوکان (4)

بلوکان (6)

بلوکان (7)

بلوکان (1)

آبشار بلوکان

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.