چشمه آب گرم دلفان در فهرست آثار طبیعی به ثبت رسید

خبرگزاری ارک: چشمه آب گرم دلفان در استان لرستان با تایید شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. قرارگیری چشمه آب گرم دلفان در نزدیکی برخی آثار طبیعی و تاریخی از جمله پل تاریخی گرم آبه، پوشش گیاهی متنوع، توپوگرافی و چشم انداز زیبا، این پدیده را از چند ویژگی طبیعی، فرهنگی و تاریخی برخودار کرده است.همچنین با توجه به وجود باور و اعتقاد مردم محلی به درمان بخشی این اثر ملی، خاصیت گرمابخشی و مشخصات شیمیایی و فیزیکی چشمه باعث شده این پدیده را عضوی از ژئوسایت‌های گردشگری لرستان دانست.

آب گرم دلفان به لحاظ ترکیبات شیمیایی و دمای بالای ۴۴ درجه سانتیگرد، از نظر عامه مردم ساکن استان‌های لرستان و کرمانشاه دارای خاصیت درمان بخشی برای بیماری‌های پوستی، دردهای استخوانی و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر است.

این چشمه دربخش غربی شهرستان دلفان بخش کاکاوند، دهستان کاکاوند غربی حاشیه رودخانه «سیمره» و محل تلاقی آن با رودخانه «گیزه» رود قرار دارد.

توضیح آنکه آزمایش شیمیایی آب چشمه به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست استان لرستان انجام شده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.