تعطیلی صعود به اورست در اثر زلزله نپال

اورست نوردی یک روز تعطیل شدصدها اروست پیما به احترام نخستین سالگرد درگذشت ۱۶ کوهنورد در حادثه مرتفع ترین قله جهان، یک روز صعود را تعطیل کرد.
زلزله مهیب ریزش حجم عظیم بهمن در «اورست»به گزارش کوه نوشت مرکز تحقیقات زمین شناسی کشور «آمریکا» این زمین لرزه ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه صبح به وقت محلی روی داده است عمق آن ۷ مایل از سطح پوسته زمین بوده است …
«آنگ شرینگ» از انجمن کوه‌نوردی «نپال» اظهار داشته زمین لرزه باعث وقوع بهمن در محدوده حدفاصل یخچال «خمبو» بیس کمپ «اورست» نیز شده است .  این زمین لرزه شدیدترین زلزله‌ی ۸۰ سال اخیر در کشور «نپال» است.
کمپ اصلی قله اورست در نپال تخریب شدبراساس این گزارش، گیانندرا شرستا، معاون وزارت گردشگری نپال امروز گفت زلزله ۸،۱ ریشتری که امروز این کشور را در نوردید، موجب شد تا کمپ اصلی اورست، بلندترین قله جهان بر اثر بروز یک بهمن عظیم فرو ریخته ۱۰کوهنورد بین المللی را به کام مرگ ببرد.وی با اعلام اینکه این بهمن حتی ۳۰ کوهنورد را زخمی کرده است افزود گروه های جستجو همچنان در حال بررسی آمار تلفات از میان گردشگران بومی بین المللی هستند.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت توریسم نپال حداقل هزار کوهنورد که ۴۰۰ تن از آنها غیر نپالی هستند در بیس کمپ اورست حضور دارند.
 حداقل ۱۷ کوهنورد در اثر ریزش بهمن ناشی از زلزله نپال در ارتفاعات اورست جان خود را از دست دادند.
سخنگوی ارتش هندوستان اعلام کرده ۱۸ جسد را در ارتفاعات کوه اورست یافته است. شماری از کوهنوردان نیز بر اثر ریزش بهمن مفقود شده اند. شدت ریزش بهمن به حدی بوده که حداقل ۳۰ چادر کوهنوردان به صورت کامل نابود شده است.بر اساس اعلام سخنگوی وزارت توریسم نپال حداقل هزار کوهنورد که ۴۰۰ تن از آنها غیر نپالی هستند در بیس کمپ اورست حضور دارند.خوشبختانه عظیم قیچی ساز، پروانه کاظمی و علیرضا بهپور کوهنوردان ایرانی حاضر در کمپ اورست همگی در سلامت کامل به سر می‌برند و دکتر بهپور به مداوای مصدومین کمک می‌کند.

اورست3
نپال
اورست
زلزله نپال
سقوط اورست
اورست2
بهمن اورست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.