ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس از مرز ۳ میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مختار خوش‌پیمان اظهار داشت: براساس آمار گزارش شده از سوی کمیته آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس این تعداد گردشگر از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۳ تا ۱۱ فروردین سال‌جاری به ارس سفر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس دارای چهار منطقه منفصل و ۹ گیت ورودی در محدوده‌های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی‌بگلو است، عنوان کرد: عملیات آمارگیری از مسافران نوروزی به این منطقه در گیت‌های ورودی انجام می‌شود.
خوش‌پیمان به ارتقای سطح ارائه خدمات گردشگری، راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری مختلف با ارائه کالاهای باکیفیت و رستوران‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی جدید اشاره کرد و گفت: میزان ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.
سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس از فراهم شدن پارکینگ‌های مختلف در مراکز پرتردد محدوده‌های این منطقه خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه‌های مختلف عرضه صنایع دستی و توانمندی‌های منطقه آزاد ارس در زمینه‌های مختلف تولیدی و کشاورزی برپا شده است.
وی با اشاره به وجود آب و هوای بهاری در محدوده‌های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو و جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در مناطق و محدوده‌های منطقه آزاد ارس، افزود: هم اکنون دمای هوای شهر جلفا به عنوان پرترددترین مسیر استان آذربایجان‌شرقی ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.
شایان ذکر است؛ ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس در نوروز ۱۳۹۴ برنامه‌های فرهنگی، هنری ورزشی، گردشگری و نمایشگاهی مختلفی از جمله بالن سواری، پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان، کارتینگ، پینت بال، تور ارس گردی، جنگ شادی، نمایشگاه صنایع دستی ارس، تئاتر خیابانی، پرواز با پاراموتور، اسکیت سواری، ماهیگیری و برنامه‌های متعدد دیگر را تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری برگزار میکند.

 

منبع:tnews.ir

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.