ییلاق سبز شکردشت عروس تالش

شکردشت یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای تالش است که با آب و هوای مرطوب و خنک کوهستانی‌اش در روزهای بلند تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای سفر است.

این منطقه زیبا و منحصر به فرد در شمال غربی ایران، در ارتفاعات بالاتر از ۱۷۰۰ متر، در شمال شهرستان تالش، با نام ییلاق شکردشت وجود دارد که به دلیل کوهستانی بودن و سختی مسیر، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است اما در گذشته بیشتر مورد توجه پادشاهان بود و برای تفریح و شکار به این منطقه ییلاقی می آمدند .

2015-04-18-09-46-44_deco 2_8903171552_L600 10_8903171552_L600

جاده منتهی به دهکده ییلاقی شکردشت، مسیری خاکی است که طی کردن آن با استفاده از خوردروهای شخصی دشوار است و ساکنان محلی نیز معمولا از خودرو نیسان برای رفت و آمد استفاده می کنند. این جاده زیبا با چشم انداز کم نظیری از کوهستان و جنگل های انبوه راش و افرا در بیشتر روزهای فصل بهار و تابستان غرق در مه است.

برخلاف بسیاری از نقاط طبیعی دیدنی ایران که به دلیل حضور گردشگرانِ کم توجه به محیط زیست، به مرور زیبایی های اولیه خود را از دست می دهند، این منطقه از شمال ایران هنوز هم تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده است. شکردشت به عنوان سکونتگاهی ییلاقی در بهار و تابستان مورد استفاده مردم مناطق کم ارتفاع و روستاهای اطراف قرار می گیرد. ولی با وجود سرما و برف شدید در فصل پاییز و زمستان، بعضی از ساکنان منطقه تمام فصل سال در این منطقه زندگی می کنند.

119478_525

این منطقه ییلاق‌های زیبا و متعددی دارد. ییلاق لورهونی ییلاق لپون دشت، ییلاق چورون، ییلاق پیرکری و ییلاق اسب‌سرا از این جمله‌اند.

جنگل های زیبای راش و افرا در مسیر، پوشش گیاهی دل انگیز، دشت های سرسبز، دشت گل های طبیعی و چشمه های جوشان و همینطور سکونت گاه های منحصر بفرد و زندگی روستایی مناظر چشم نواز این منطقه را شکل داده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.