چشم انداز فوق العاده ی آبشار آتشین آمریکا

آبشار آتشین یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که در شمال آمریکا قرار دارد، مهارت طبیعت در خلق چنین چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیزی در باورهای آدمی نمی گنجد.

یوسمیت یک پارک ملی در ایالت کالیفرنیا –آمریکا است. این پارک در سال ۱۸۷۰ بعنوان پارک ملی انتخاب شد و این آبشار یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای این پارک است که حدود ۱۵۳ متر ارتفاع دارد. اینجا مشهورترین مکان زمین از لحاظ زمین شناسی، چشمه‌ها‌ی آب گرم و آبشارها محسوب می‌شود و آبشار آتشین زیباترین چشم انداز این منطقه است.

منبع تأمین آب این آبشار برف های ذوب شده می باشد ، بنابراین گاهی اوقات ممکن است به علت کم بودن مقدار برف ، جریان متوقف شود. معروفیت این آبشار زمانی است که تبدیل به آبشار آتش می‌شود. هر ساله ۲هفته ی اواخر ماه فوریه این آبشار به خاطر زاویه ی تابش خورشید چشم انداز فوق العاده ای دارد. زمان غروب خورشید ، زاویه تابش و انعکاس نور آن بر این آبشار از آن یک آبشار آتش می‌سازد که در انتها به رنگین کمانی زیبا ختم می شود و چشم هر بیننده‌ ای را خیره می‌سازد ، به همین  دلیل این پارک به آبشار آتش یوسمیت (Yosemite Firefall)  نیز معروف است.

ht1

horsetail3_wide-fda86bd042faa109cc7579aedcca0c1f6e70d86a  article-0-11D0B056000005DC-823_634x479 article-1359143-0D46EFEC000005DC-241_634x980

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.