قلعه چیتورگاه در هند

قلعه چیتورگاه یکی از زیبا ترین قلعه های جهان است .قلعه چیتورگاه (Chittorgarh)، یک قلعه باستانی در ایالت راجستان (Chittorgarh) واقع در شمال غرب هند است. چیتورگاه بزرگترین قلعه هند محسوب می شود. این قلعه که به نام آسان شده چیتور (Chittor) نیز نامیده می شود، روزگاری پایتخت حکومت باستانی میوار (Mewar) بوده است.

 

ق1

چیتورگاه در جنوب استان راجستان، ۱۱۲ کیلومتری شهر اجمیر (Ajmer) و در نیمه راه دهلی و بمبئی در بزرگراه ملی ۸ هند قرار گرفته شده است. این دژ مستحکم و تاریخی در فضایی به وسعت بیش از ۲۸۰ هکتار در بالای دشت و شهر چیتور قرار گرفته است.

 

ق2

این قلعه از زیبایی های خاصی برخوردار است و به همین دلیل گردشگران بسیاری از سراسر جهان از این قلعه باستانی و تماشایی بازدید می کنند. در میان قلعه یک برج هشت طبقه وجود دارد که قلعه پیروزی نامیده می شود.

 

ق4

این برج که با کنده کاری ها و نقوش برجسته تزیین شده است، بین سال های ۱۴۵۸ تا ۱۴۶۸ ساخته شده و ۳۷٫۲ متر ارتفاع دارد. با گذر از ۱۵۷ پله مارپیچی و باریک می توان به طبقه هشتم رفت و از آنجا مناظر زیبایی از کل شهر جدید چیتور را به تماشا نشست.

 

ق5

گنبد این معبد که بعدها به آن اضافه شده است، در قرن نوزدهم توسط رعد و برق آسیب دید ولی سپس تعمیر شد. قلعه مزبور که دارای کاخ های تاریخی، دروازه ها، معابد و دو برج بزرگ است، در طول قرن های متمادی، الهام بخش گردشگران و نویسندگان بوده است. گفتنی است شهر چیتور آب و هوای بسیار خشکی دارد.

 

ق6

در تابستان هوای این منطقه به شدت گرم می شود. از ماه اردیبهشت تا مرداد دمای هوا معمولاً بین ۴۳٫۸ تا ۲۳٫۸ درجه سانتی گراد متغیر است. در فصل زمستان هوای این منطقه قدری سرد می شود .در ماه های ژوئن تا آگوست (تیر تا شهریور) منطقه بعضاً شاهد باران های سیل آساست.

 

ق7

ق8

ق9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.