سومین جشنواره لاله های شهر کرج

سومین جشنواره لاله های شهر کرج از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری این کلانشهر از ۲۰ فروردین ماه سال جاری به مدت شش روز در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برپاست. شهروندان طی روزهای مذکور می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ با مراجعه به باغ گلها از فضاهای ایجاد شده در این بوستان بهره ببرند.

محمدرضا زین العابدینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: لاله گلی ‌ایرانی است و در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی را داراست، اما متاسفانه با وجود ایرانی بودن گل لاله ‌این گل امروز به نام دیگر کشورها معرفی می‌شود، در واقع گل لاله یکی از گلهای مهم ایرانیان در مراسم نوروز بوده که در کنار سنبل و نرگس نوید بهار را می داد.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان کرجی از این جشنواره در دو سال گذشته ادامه داد: طبق برنامه ریزی، امسال نیز برای سومین سال متوالی جشنواره لاله ها در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار و به طور قطع با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه خواهد شد، در واقع برگزاری جشنواره های گل و گیاه در کلانشهر کرج به رویه ای مطلوب تبدیل شده که زمینه های رضایتمندی شهروندان را تا حدودی در این حوزه فراهم آورده است.

زین العابدینی یادآور شد: معرفی باغ گلها به عنوان یک منطقه گردشگری،‌ ترغیب حس زیباپسندانه شهروندان، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم و توجه به گل و گیاه از دیگر هدفهای برگزاری این جشنواره است، در واقع این جشنواره با هدف استفاده از گل لاله در فضا و منظر شهری با الهام از زیبایی‌های طبیعت در زندگی شهری برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها، این مسئول گفت: با توجه به شرایط جوی و آب و هوای مساعد کلانشهر کرج و وجود زمینه های مناسب برای رویش انواع گل و گیاه های زینتی و دارویی، برپایی جشنواره هایی از این دست ضروری است که مسئولان باید برای تحقق این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت ۶ روز میزبان شهروندان است، اظهار داشت: طراحیهای خاص و منحصر به فردی برای کاشت لاله ها در باغ گلها انجام شده تا با جشنواره سال گذشته متفاوت باشد و بتواند رضایت شهروندان و بازدیدکنندگان را جلب کند، در این زمینه برای سومین جشنواره لاله های امسال، در ماه های پایانی سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار پیاز لاله در رنگهای مختلف و خاص کاشته شده که هم اکنون این گلها روییده اند.

وی به وجود مساحتی بیش از ۸ هکتار در محل باغ گلهای پارک شهید چمران اشاره کرد و گفت: در جشنواره امسال زیباترین مناظر و گل آرایی ها با گل لاله در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده که از جمله آن می توان به بنفشه کاری در طرح ها و رنگهای مختلف نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است که مراسم آغاز به کار این جشنواره روز ۵ شنبه ۲۰ فروردین ماه سال جاری همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولان و مدیران شهری و شهروندان در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار خواهد شد.

 index10index3 index5 index6

منبع:karajrasa

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.