حمل و نقل در تبریز

در هر سفر اطلاع از وضعیت حمل و نقل مقصد امری ضروری است؛ به خصوص زمانی که قصد سفر با هواپیما، قطار و یا اتوبوس را داشته باشید. اکنون که مسافر شهر تبریز هستید، بهتر است اطلاعاتی را در مورد حمل و نقل در تبریز به خاطر بسپارید.

اگر با هواپیما به تبریز سفر کرده اید، نگران رسیدن به مرکز شهر و محل اقامت خود نباشید. زیرا اتوبوس های شهری با هدف حمل و نقل مسافران و مراجعین از فرودگاه به شهر و بالعکس، به صورت مرتب و مستمر از داخل فرودگاه به مقصد بازار تبریز (راسته کوچه) و بالعکس فعال است. تاکسی های فرودگاه نیز همواره در خروجی ترمینال داخلی مستقر بوده و به صورت شبانه روزی آماده ارائه سرویس هستند.

49228833

در راه آهن و ترمینال نیز تاکسی ها منتظرند تا مسافران را به مقصد برسانند. در این دو پایانه، ایستگاه های اتوبوس نیز وجود دارند که می توانید به وسیله اتوبوس و با هزینه کمتر خود را به داخل شهر برسانید.

در شهر تبریز، برای رفت و آمد و دسترسی به جاذبه های گردشگری آن می توانید از اتوبوس های تندرو استفاده کنید. کلیه این اتوبوس ها به سیستم کارت بلیط الکترونیکی مجهز هستند و دریافت کرایه از مسافرین صرفا با استفاده از کارت بلیط الکترونیکی صورت می گیرد. جهت خرید و یا شارژ کارت خود می توانید به پایانه های اتوبوسرانی در ایستگاه ها مراجعه کنید.

BusStop-2

در خصوص حمل و نقل درون شهری، از تاکسی نیز می توانید استفاده کنید. همچنین اگر اهل گشت و گذار با دوچرخه هستید، شهر تبریز بهترین انتخاب برای سفر شما خواهد بود. شما می‌توانید مسیر میدان قونقا تا چهارراه آبرسان را با دوچرخه طی کرده و در کنار یک فعالیت ورزشی، از جاذبه‌های این مسیر نیز بازدید کنید. لازم به ذکر است که در این مسیر کانکس‌هایی با هدف اجاره دوچرخه برای گردشگران ورزش دوست نصب شده‌اند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.