بهترین‌های صنایع دستی کلانشهر تبریز

شهرهای رنگارنگ ایران عزیزمان هر کدام صنایع دستی ارزشمندی دارند که خرید آنهاهنگام بازگشت به خانه خاطرات زیبای سفر را یادآور می شوند. تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این منظر از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است، شما هم اگر چند روزی میهمان این شهر زیبا هستید خرید صنایع دستی تبریز را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید.

 

7
آذربایجان از بزرگترین مراکز بافت قالی کشوراست، در سطوح بین المللی نیز تبریز را با فرشش می شناسند. اگر علاقه‌مند به خرید فرش تبریز هستید بهترین نمونه‌اش در بازار مظفریه یافت می شود. در تولید صنایع دستی همواره خلاقیت سازنده آثار بی نظیری را ایجاد می کند، در تبریز نیز چندی است هنری به نام چرم فرش پر آوازه شده است، این محصولات که یکی از بی نظیرترین های تبریز است با ترکیب فرش و چرم و ورنی و جاجیم، زیراندازهای تزئینی، رومیزی های زیبا، کوسن و… برای استفاده درست میشود که با دکوراسیون منازل امروزی سازگاری دارد. این هنر بی‌نظیر تبریزی را می‌توانید در اکثر فرش فروشی ها پیدا کنید.

 

8
امروزه صنعت چرم با زندگی مردم تبریز عجین شده است و شما می توانید تکه ای از فرهنگ این شهر را با خرید یک کیف پول چرمی همیشه همراه خود داشته باشید. قطعا تا به حال شنیده اید که کفش تبریز درنوع خود بهترین است، برای خرید کفش دست‌دوز تبریز نیز می توانید به بازار کفش تبریز، در مجموعه‌ی بازار تاریخی تبریز مراجعه کنید.

 

2

گلیم نیز یکی دیگر از صنایع دستی تبریز است که اخیرا به عنوان یک پوشش مدرن برای خانه‌های شهری نیز کاربرد دارد. سبدبافی، کنده کاری روی چوب، قلمزنی روی مس، نقره کاری، سفالگری و سرامیک سازی نیز از صنایع دستی تبریز محسوب می شوند. پارچه بافی وسوزن دوزی از دیگر صنایع دستی تبریز هستند.

 

3

صنایع دستی شهر تبریز را می توانید از فروشگاه صنایع دستی واقع در خیابان امام، نبش خیابان شهید جدیری و همچنین بازارچه صنایع دستی واقع در خیابان چایکنار در نزدیکی بازار و مسجد صاحب الامر خریداری کنید. همچنین در طول ایام نوروز در اکثر جاذبه های گردشگری این شهر از جمله محوطه عمارت شهرداری، مسجد کبود و حمام نوبر غرفه های صنایع دستی دایر هستند که هنرهایی همچون منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، تابلوفرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبدبافی، نقره کاری، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس های محلی آذربایجان شرقی را به گردشگران عزیز ارائه می دهند.

 

4

موزه سفال تبریز یا همان خانه علوی جایی است که درکنار بازدید یکی از خانه های باارزش قدیمی تبریز میتوانید آثار هنرمندان سفالگر را نیز ببینید و سفال سفید زنوز را که سفال شاخص آذربایجان است را به عنوان ره‌آورد سفرتان برای آشنایانتان به ارمغان ببرید. مجسمه های کوچک جاذبه های مختلف تبریز نیز می تواند به عنوان یکی از بهترین یادگارهای این شهر تلقی شود. این مجسمه ها که توسط برادران سرابی اقدم ساخته می شود، در موزه مشروطه تبریز به فروش می رسند.

 

5

به یاد داشته باشید که خرید صنایع دستی در کنار لذتی که برای خریدار به همراه دارند، بهترین مشوق مشاغل سنتی و محلی مقصد برای ادامه‌ی فعالیت و حیات آنهاست. شما با خرید صنایع دستی مقصد نقشی در توسعه‌ی صنعت گردشگری آن منطقه ایفا می‌کنید که ممکن است خود از آن بی خبر باشید، شما با این اقدام در توسعه‌‌ی گردشگری درون مرزی کشور عزیزمان سهیم خواهید بود.

 

6

9

10

18

16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.