اسکان بیش از ۶۵۰ هزار نفر در هتل‌ها و مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی/ تردد ۳ میلیون خودرو

فرزین حق‌پرست گفت: تا صبح روز چهارم فروردین ماه ۶۵۰ هزار و ۸۱۷ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام معاون گردشگری کشور، در صورت کمبود هتل و مهمانپذیر مسافران می‌توانند در مدارس آذربایجان‌شرقی نیز اسکان داشته باشند ولی اولویت با فرهنگیان و کارمندان آموزش و پرورش است.

حق‌پرست گفت: از آغاز تعطیلات (۲۸ اسفند ماه ۹۳) تا چهارم فروردین ماه بالغ بر ۳ میلیون خودرو در محدوده آذربایجان‌شرقی تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی گفت: آمار بازدید از موزه‌ها در روز سوم نوروز به نسبت روزهای قبل تفاوت چشمگیری دارد و تا پایان سوم فروردین ۴۶ هزار و ۴۶۴ نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

حق‌پرست ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس با ۵ هزار و ۸۱۲ نفر، رصدخانه مراغه با ۵ هزار و ۶۶۷ نفر و موزه آذربایجان با ۵ هزار و ۲۰۵ نفر به ترتیب از موزه‌ها و اماکن تاریخی پر بازدید استان هستند.

وی با اشاره بازدیدهای ستاد هماهنگی سفر آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: ۴۱۲ مورد بازدید از مراکز اقامتی و بین راهی، ۱۲۱ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۱۰۴ مورد بازدید از مهمانسرا و کمپ و ۷۲ مورد بازدید از دفاتر خدماتی انجام شده است و این بازدیدها در مجموع منجر به ۷۹ تذکر و ۱۲۴ مورد اخطار کتبی شده است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.