از هر ۱۱ شغل یک نفر در صنعت گردشگری فعالیت می کند

علی باقر نعمتی با اشاره به اینکه گردشگری سومین صنعت دنیا است و به این سمت پیش می رود که به صنعت نخست دنیا تبدیل شود، گفت: ۶هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۴ بود.

وی تصریح کرد شمار گردشگران بین المللی در سال گذشته به یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون نفر رسید.

مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر در ادامه اظهار داشت که گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نعمتی اظهار کرد: شاید حوزه های سرمایه گذاری، محیط زیست را تخریب می کنند اما گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در حوزه توسعه پایدار، افزود:گردشگری به واسطه اینکه زنجیره ای از خدمات را به محصول تبدیل کرده و به گردشگر عرضه می کند منجر به ایجاد صنعت می شود.

نعمتی با بیان اینکه بیشترین توزیع خدمات در حوزه گردشگری انجام می شود، گفت: گردشگری با کاهش فاصله طبقاتی و توزیع ثروت نقش مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند ما را از چالش های زیست محیطی خارج کند، تصریح کرد: گردشگری، راهبردی برای تقویت همبستگی و انسجام ملی است و دولت در این زمینه عزم جدی دارد.

مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر با اشاره به اینکه نوروز پدیده دیرینه چندهزار ساله است، ادامه داد: اما سفر در نوروز پدیده جدید است و در گذشته مردم بیشتر به دید و بازدید اقوام می پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.