آبشار ویسادار نگینی در دل جنگلهای گیلان

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی “سایه درخت بید” است که در ۱۶ کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشارمینگرید با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه خواهید شد، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود ۲۰ متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می کند، دیدنی است. صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می تابد منظره ای فوق العاده به وجود آورده که کم نظیر است. البته زیبایی های این پدیده طبیعی آنقدر زیاد است که نمی توان وصفش کرد و به قولی آبشار ویسادار را باید دید، نه اینکه راجع به آن نوشت.

60592951 2015-04-06-19-12-22_deco

آﺑﺸﺎروﯾﺴﺎدار، ﺟﺎده ﺟﻨﮕﻠﯽ ، ﺟﻨﮕﻞ اﻧﺒﻮه ، ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی ﺑﮑﺮ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺤﻞ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻣﻮﺟﻮد درﻣﺴﯿﺮ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر، اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺤﻞ وﻣﺤﻮر دﺳﺘﺮﺳﯽ ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻗﻄﺐ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮدی ﻏﺮب ﮔﯿﻼن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن رﺿﻮاﻧﺸﻬﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮارﮔﯿﺮد و ﻃﺮح ﻫﺎی ﭘﯿﺸﺘﺎز در آن ﭘﯿﺎده ﺷﻮد.

فرم لایه لایه و صخره ای دیواره های دو طرف رودخانه در بالا و پایین دست آبشار جلوه ای دوچندان به طبیعت آن داده است. یک پل فلزی روبروی آبشار نصب شده است که با قرار گرفتن بر روی آن تسلط بر آبشار ممکن می شود. نگاه کردن از روی پل فلزی به پایین و رودخانه خروشان پایین دست آبشار، ترس و اضطرابی همراه با هیجان را در شما به وجود خواهد آورد.

13920113165024169_PhotoL 26

مسیر دسترسی:

از رشت راهی رضوانشهر شده و سپس به سمت غرب و در جاده آستارا ادامه مسیر دهید تا به پره سر برسید. از پره سر به سمت صیقل سرا و ابویار منحرف شده و پس از آن با طی حدود ۱۳کیلومتر به تابلوی آبشار ویسادار می رسید و کمی پس از آن پل روی رودخانه و آبشار در سمت چپ تنها نشانه های شما هستند! تقریبا یک سوم ابتدایی این جاده روستایی آسفالته و ما بقی آن خاکی است.

تنها یک بارندگی کافی است که تردد وسیله نقیله عادی مانند سواری با مشکل جدی روبرو شود و در چند نقطه، عبور شما را بسیار دشوار کند. حتما قبل از حرکت به سمت آبشار، پیش بینی هواشناسی را دنبال کرده و هم چنین از عدم وجود بارندگی در روزهای گذشته مطمئن شوید.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.